I väntan på att bli en ängel

I väntan på att bli en ängel
Ser jag med mörka ögon ut
Över en kall, grå stad.

I väntan på att bli en ängel
Gråter jag salta tårar över
Alla barn som gömmer sig under sängar.

I väntan på att bli en ängel
Flätar jag samman människosjälarnas vävar
I dansande mönster i världen.

I väntan på att bli en ängel
Dansar jag med vilda skuggor
I skumt upplysta rum.

I väntan på att bli en ängel
Binder jag mina vingar
Av brustna människohjärtan.

I väntan på att bli en ängel
Tvår jag mina händer
I redan gråtna tårar

Innan vingarna äntligen
Är starka nog att
Lyfta mig från marken

Och bära mig bort
Ifrån helvetet på jorden

© Cecilia Carlsson



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!