Jävla John Blund . . .

Ja, jävla John Blund . 
Inatt var han inte det minsta generös med sitt "sömnpulver".
Bröt ihop lite halv igår eftermiddag/kväll.
Fick ju beviljat träningskort via F-kassan,
och fick hem papprena om beslutet igår.
MEN, alltid dessa helvetes "men" 
så var tydligen det priset jag fått till mej
enbart gällande fram tills sista oktober,
och det som gäller nu var ganska mycket dyrare.
"Jaha, då sket sej det här ändå"
vad det enda jag kunde tänka.
Satt i soffan och grät som ett barn som tappat sin nalle.
Jag pallar inte när saker inte blir som jag planerat.

Men, som det mesta så löste sig även detta.
Mailade min kontaktperson och frågade
om det är möjligt för mej att själv
betala mellanskillnaden,
(dvs låna lite pengar av mamma)
och att F-kassan då står för den summan som
"det andra" kortet hade kostat.
För jag ville verkligen träna på just det gymmet,
och ha Guld-medlemskap, för då ingår allt.
Och jag hade tur, för hon gick med på det.
Så dom högre makterna har kanske inte
helt och hållet övergivit mej ännu .

Men igår var allt åt helvetes hopplöst
och jag var så full av oro och ångest
att jag inte sov många timmar inatt.

Så jag är tröttare än vanligt idag.

Tur att vi inte har nåt speciellt inplanerat idag,
så kan jag vila upp mej inför morgondagen
Ska nämligen på "DIA DE LOS MUERTOS"-fest.
Det är en mexicansk tradition för att hedra dom döda,
eller mer snarare döden i sig?
(Har inte helt fattat detaljerna)
Men det är iaf obligatorisk "Calavera-ansiktsmålning"
Vilket innebär att man ska måla sig som en döskalle,
är inte för jävla sugen på det
Men man kanske kan smita undan,
dom ska tydligen måla en när man kommit dit.
Så får se hur det blir!


Tjingtjong!



Postat av: mikaela

dias de los muertos, dvs. dagen de döda. i stort sett samma som våran alla helgons dag. mexarna festar till det lite mer bara. massa sockerskulpturer och godis och färger å grejer och så hänger man vid sin anhörigas grav hela natten och bjuder dom döda på godis. enligt deras tradition så kommer de dödas själ upp och festar den natten. mexicanarna är bra mycket roligare än oss.

2010-11-05 @ 15:03:04
Postat av: Nannis

Plingplong långkalsång, du är min sång ;)



Kul att du skall gymma :)



Kraaaaaaaaaaaaaaam an sunshine ta Ya, paah paah paah

2010-11-05 @ 21:17:01


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!