Dag 21 - Ett annat ögonblick

Det är sinnessjukt svårt att komma på,
och välja ut, ögonblick såhär .
Iaf om jag inte vill få mitt liv att verka helt jävla miserabelt.

Men jag har iaf kommit fram till ett positivt ögonblick
att berätta om för er.

När jag för första gången spelade piano
inför en större publik
tillsammans med ett komplett band.
Trummor, gitarr, bas, sång, kör.
Avslutningen i 9:an.

Minns fortfarande doften av brännt damm
efter att en strålkastare exploderat litegrann.
Nervositeten innan man skulle upp på scenen,
pirret i magen precis innan
jag tog dom första tonerna på introt.
När jag sedan hörde mitt eget pianospel i högtalarna,
så släppte all nervositet,
och jag bara lät fingrarna dansa över tangenterna.
Låten var "Hugger i sten" av Lars Winnerbäck.

Jag minns känslan,
när alla i bandet klarade av ackordbytena innan refrängen.
Dom som vart så helvetes svåra att få till när vi repade.
Alltid var det nåt instrument som inte hängde med
Men nu fungerade allt
Perfekt, i samklang
Tror tillochmed mitt hjärta bytte ackord,
och slog i takt med musiken.

Där och då sålde jag min själ till Winnerbäck.
Och jag ville aldrig sluta spela



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!