Dag 23 - Det här får mej att må bättre

. . . nu har jag suttit i ca tio minuter
utan att ha fått ur mej en endaste grej,
som får mej att "må bättre".
Hur värdelöst känns inte det?!

Och sen undrar jag,
bättre än vad?
Bättre än "jag vill helst dö",
eller helt enkelt bara lite bättre än när det är skit?

För jag kan inte säga att jag nånsin mår helt bra
Och det oavsett faktumet att jag har en underbar pojkvän,
en fantastisk hund, världens bästa vänner
och en familj som jag vet alltid finns där.

Sedan undrar jag en sak till;
ordet BRA böjs ju "Bra - Bättre - Bäst"
Vilket iaf jag förstår det som,
att bättre är ett steg "högre" än bra,
Så jag undrar;
kan det vara därför jag fastnar,
eftersom jag aldrig mår bra,
och således heller inte kan må bättre?
Eftersom bättre uppenbarligen är steget som kommer efter bra?

Eller är jag bara förvirrad i allmänhet nu?
Eller helt enkelt (jävligt osmidigt) bara försöker byta ämne?


Postat av: L

Jag tror du bara försöker slingra dig lite där. Jag äskar dig gumman. Ta vara på dig! <3

2011-01-08 @ 00:03:37
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!