Dag 24 – Det här får mig att gråta

Det finns väldigt mycket som får mej att gråta.
Jag är en ganska "gråtig" person tror jag,
blir jag arg; så gråter jag
blir jag rädd; så gråter jag
Ibland så skrattar jag så att jag gråter med.
Jag har lite emotional issues tror jag,
får inte riktigt ordning på känslorna.

Men för att specificera mej lite.
Jag gråter många gånger över mitt liv,
över sådant jag redan skrivit om.
Minnen, hopplösheten, ångesten, paniken.
Fastän jag vet att det inte hjälper att gråta,
egentligen, så lättar det på trycket lite.

Jag tror många hade behövt gråta mycket mer
än vad dom gör . . .
Det är inte macho att stänga inne allt som gör ont
För tårar som inte gråts
blir till is i hjärtat

Jag har väldigt lätt för att gråta
när saker inte går som planerat.
Som jag planerat och tänkt att det ska vara
Då vet min hjärna varken ut eller in,
och det blir totalt kaos.
Jag gråter dessvärre oxå väldigt lätt
när jag är mitt uppe i en disskussion med någon.
Och det hatar jag.
Jag hatar att jag inte kan vara arg, 
gapa och skälla på någon,
utan att börja gråta. För det GÅR verkligen inte.
Det stör mej, för hur jävla farlig och respektingivande
verkar man om man tar till gråten i såna lägen? haha

Jag gråter över mina vänner,
alla mina älskade änglar som inte heller mår bra,
jag vill så gärna kunna hjälpa dom.
Få bort deras onda,
öppna deras ögon så dom ser verkligheten.
Men jag vet att jag inte kommer kunna göra det,
förrän jag öppnat mina ögon.
Jag gråter i frustration,
över att jag i min ångest indirekt överger
dom som står mej nära.

Jag gråter oxå till filmer,
framföralllt sådana som jag redan sett
och därav vet hur det slutar.
Då kan jag börja gråta nästan innan filmens ens börjat,
bara för att jag VET hur det kommer gå.
Då brukar min pojkvän kolla på mej och sucka.
Sedan så gråter jag även till böcker,
och det får honom att sucka ännu mer. haha

Så, vad som får mej att gråta?
. . . Det mesta!

Postat av: LisaAkervall

Min Fina Söta Ceca <3

2011-01-09 @ 15:27:08
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!