Läkarbesök

Idag har jag varit duktig och vart till vårdcentralen.
Och inte bara en, utan hela två ggr!
Första gången var Dannie och Filippa med som moralist stöd,
vilket var tur, annars hade nog inte läkaren gjort så mycket vettigt.
Maken till virrig och halvt retarderad läkare vart nog länge sedan jag träffa.
(Eller ja, det var väl typ sist jag var hos läkaren iofs . . .)
Gillade verkligen inte den läkaren, han verkade inte riktigt ha koll på saker,
och så drog han i princip helt utan förvarning upp min tröja
och började klämma på mej.
Dom som känner mej vet hur sjukt svårt jag har för kroppskontakt,
framförallt när det gäller folk jag inte känner,
och dessutom regionen mage/rygg . . .
Så tårarna rann, både av smärta från där han klämde
och av den outhärdliga ångesten som anföll mej.

Fick iallafall en tid hos sjukgymnasten en dryg timma senare,
så jag och Dannie skiljdes åt
och jag gick bort till Micke's jobb och var där tills jag skulle tillbaka
till vårdcentralen och sjukgymnasten.

Väl tillbaka så fick jag träffa sjukgymnasten,
som faktiskt var jättetrevlig och bra.
Ett stort plus var att han stammade lite,
vilket fick mej att känna mej mindre osäker!

Han konstaterade rätt snart att det är någon form av påverkan/skada
på nerven i ryggen, förmodligen det som kallas Ishiasnerven.
Och efter den rätt korta undersökning han gjorde,
så skulle han tippa på att det är en disk som inte är som den ska vara.
Men det kan även vara så att utrymmet i skelettet där nerverna går
den sk. "spinalkanalen", är för tajt, så att nerverna "stryps",
vilket man isåfall får åtgärda genom att operera
och "borra upp" hålet så nerven får mer svängrum.
Låter jättemysigt, men det är tydligen inte så farligt som det låter . . .

Men, han kunde inte ge några exakta svar,
utan det får ortopeden göra via röntgen.

Så nu hoppas jag det inte tar allt för lång tid tills jag får en remiss dit.

Ja, det var min dag.
Plus att jag idag morse blev så fullständigt rosenrasande på Habiliteringen.
Har ju haft ett kedjetäcke hemma för att testa det,
och det skulle lämnas tillbaka idag.
Dock så sa inte hon på habiliteringen någon tid,
så jag förutsatte att jag kunde lämna det närsomhelst under dagen.
MEN, strax efter 9 nu i morse fick jag ett sms
om att täcket skulle lämnas senast klockan 10, eller 10.30
minns inte helt.
Hur jävla dumma i huvudet
får dom på habiliteringen egentligen lov att vara?!
Dom har till stor del att göra med människor
som har svårt för plötsliga händelser,
eller som måste planera ordentligt
för att få saker och ting att fungera!!

Så jag fick vacker bära det där jävla täcket på nästan 8 kg,
det gjorde så jävla ont i ryggen att jag nästan började gråta.
Och väl framme på habiliteringen så är inte kärringen DÄR?!

Okej, tack för den och dra åt helvete typ . . .
Hon kan köra upp det där jävla täcket nånstans!

Postat av: Lolita

Du är så duktig Fina. Bra att du kollade upp det. Kan ju bli varligt om du går så länge med det som jag gjorde. Förlamande benen.



<3<3<3

2011-01-10 @ 19:41:38
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!