Vattenbuffel

Japp, det är från och med nu mitt mellannamn.
För helvete vad vatten jag samlar i kroppen,
tror det beror på omställningen med maten.
Min kropp är ju inte riktigt i superskick om man säger så,
finns väl inget inre organ som är till 100% aktivt tror jag.

Minns att jag samlade flera liter vatten när jag blev sondmatad,
för att kroppen inte var van vid att hantera regelbundna "matintag".
Så jag misstänker att det är nåt liknande nu.
Dock så samlar jag inte lika mycket vätska nu som under sondmatningen,
för den i sig hade en vattenbindande effekt
+ att mitt hjärta var i katastrofskick
och natrium/kaliumbalansen i botten.
Det fick dom dock fixat efter en visit på hjärtintensiven....

Jag hoppas dock att jag kan bli av med vätskan snart,
för det påverkar inte bara kroppen,
utan även psyket.
Känner mej ännu mer pluffsig än annars,
och nu är det inte bara inbillning,
för eftersom det lixom syns när man samlar vatten,
så blir det ännu värre.

(Iofs så ser väl jag det som mer än vad andra gör,
eftersom kanske hälften av vad jag ser faktiskt ändå
bara är inbillning, och rent faktamässigt så VET jag
att man inte kan lägga på sej i FETT på såhär kort tid.
Men vem har sagt att en ångestladdad hjärna
alltid tänker så jävla logiskt?!)

Igår kväll mådde jag fruktansvärt dåligt,
kände att jag inte kunde andas
och min kropp kändes ännu mer som ett fängelse än vanligt.

Men men . Det är bara till att bita ihop och hålla färgen.
Men min färg idag är dock
rätt så vattenuppblandad och grådaskig.
Inga sprudlande rosa-lila nyanser här inte.
Det enda som är färgsprakande vad gäller mej,
det är nog mina naglar. haha



Have a nice day,
/Love
Vattenbuffeln

Postat av: kristin

Ja samlar mkt vatten jag med. Äter tabletter för det.. kämpa på bruttan! Du klarar detta! :)

2011-01-28 @ 09:12:13
Postat av: Ullis

Vet inte vad jag ska skriva... Börjat massor med gånger... Vill att du ska veta att jag har tårar i ögonen och verkligen verkligen tycker du är fantastiskt bra!



Heja!

2011-01-28 @ 10:05:10


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!