Framtidsfunderingar

Idag på förmiddagen satt jag och läste igenom min systers kompis' blogg
Sanna, som hon heter, och ytterligare en tjej,
har vart i Afrika som volontärer på ett barnhem.

Det är något jag alltid viljat göra,
och fortfarande verkligen vill göra.
Idag slog det mig dock,
att det kanske är något sådant jag behöver göra,
för att få lite distans till mitt eget liv,
och sådant i det som jag inte gillar.
Att få se, att mitt liv faktiskt egentligen är rätt okej,
jämfört med hur deras liv är.
Att få hjälpa folk som verkligen behöver det,
att ge en bit av sig själv, men få tillbaka det dubbla.
Att känna att man verkligen gör något betydelsefullt.

För trots misären dom lever i,
så tar dom vara på solglimtarna och ler med hela själen.
Det är en egenskap många , framförallt i västvärlden, saknar,
och som jag verkligen kämpar för att "lära" mej . . .

"Vi är många som ligger i rännstenen,
men bara ett fåtal tittar mot stjärnorna"

Så nångång i framtiden, gärna så snart som möjligt,
så skulle jag vilja åka iväg och volontärarbeta ett par månader.

Jag ska göra det. Punkt.





Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!