Första dygnet

Nu har jag varit här nere i Varberg ganska så exakt ett dygn.
Sitter just nu vid den stationära datorn ute i korridoren,
väldigt mkt lättare att skriva blogginlägg på den,
plus att det är VÄLDIGT mkt lättare att lägga in bilder.

Så här kommer en bild på mitt rum:


Det obligatoriska sjukhuspåslakanet och Felepanten
Och några foton på min bäbis med såklart!


Har genomlidit en styck av varje måltid,
om en kvart är det dags för eftermiddagsfika nr2
Oron för vad det ska bli för något är nu enorm,
eftersom jag vet att det förekommer "förbjudna" saker
som kakor, bullar etc.
Fikat igår var relativt lätt, en ostfralla.
Dock jättevitt hemsk bröd med ost OCH smör.
Smöret är riktigt jävla jobbigt.

Middagen igår var inte så "farlig" ur någon synpunkt,
varken fisk eller fågel,
och heller inget panerat eller annat som jag är rädd för.
Trots det bröt jag ihop fullständigt.
Tårarna bara ramlade ner för kinderna och ångesten slet i kroppen.

Efter varje lunch och middag är det 45 respektive 30 minuters liggande vila,
det är inte lätt när ångesten bara vill att man ska röra på sig..........

Frukosten idag var första gången jag konfronterades med kött.
Kalkon på ena smörgåsen. Det skar i hjärtat på mig att äta det.
Men det är en helt annan ångest än den generella matångesten,
där sätter ju vegetarianångesten in.
Jag fasar för när det kommer vara kyckling
eller liknande till lunch/middag.

Men måste försöka inte oroa mig,
utan att ta den ångesten DÅ

Det är iaf väldigt skönt att dom inte har några uppsatta matsedlar här nere,
för då börjar man inte oroa sig redan på måndagen över någon som ska
serveras på fredagen......
Kontrollbehovet tycker det visserligen är hemskt,
men jag vet att det är en bra strategi för att INTE ge oss här nere
FÖR mkt ångest, utan att man tar den vid/efter måltiden istället.

I övrigt så verkar det bra här nere, har ännu inte stött på någon personal
som jag INTE tycker om. Självklart finns det dom man tycker mer eller mindre om,
men inget sådan där riktig häxa som det nästan alltid finns.
Åsa har dock "varnat" mig för en personal som är mindre bra,
men jag tror inte jag stött på henne ännu.

Har fått kramat på min Åsa en hel del,
vilket är oerhört skönt!! =)


Postat av: Chris

Kämpa på bara! You can do it!:)

2012-02-08 @ 17:27:06
URL: http://prittyboj.blogspot.com
Postat av: Faster kontraster

Hej på dig , bra att höra att du kom ner i tid som du var inställd på. Jag diggar påslakanet. Vad bra att du mötts av bra personal, det är guld värt och första intrycket "brukar" var rätt. Ta hand om dig nu och kom ihåg Små steg är STORA steg och blir till kilometrar och så småningom mil. Hejar på dig kramis från faster kontraster.

2012-02-08 @ 19:12:41
Postat av: Ellinor



Tänker på dig, kämpa på.

Hoppas att vi kan ses senare i vår.

Kram!

2012-02-08 @ 19:16:20
Postat av: Ida

Jag stöttar dig till max! Du kommer fixa detta för du är SÅ stark!!! Tänk framåt och på det liv som väntar :) Får man inte vara vegetarian där? Har ju inget med äs att göra vad jag förstår...?

Kämpa på!

Stor kram Ida

2012-02-08 @ 21:01:07
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Ca

Oj. så på hur länge har du inte ätit kött?? Vilket ombyte om man inte bara har slutat äta det pga av sjukdommen!! Som jag antar du inte har??



Vem är den åsa?



Hur många är ni där? Bra patienter? JAG TROR PÅ DIG!

kramar

2012-02-09 @ 13:16:47
URL: http://enilorac.devote.se
Postat av: Ca

Förstår då om det är jobbigt!! Men se det som medicin, sen behöver du inte äta mer av det. Och var tacksam att det inte var allt kött då !



ahh, trevligt. skönt att träffa någon man känner :)

Vad gör man där på helgerna?

2012-02-10 @ 13:31:52
URL: http://enilorac.devote.se
Postat av: Finns här på Capio

Hej!

Jag vill bara säga att gå inte in på din blogg på den stationära datorn på k1. Jag gjorde det och då sa två andra pasienter i tid till mig att dom kan gå in och kolla i datorn. För det har hänt att flera pasienter har gjort det och då har dom blivit jätte arg som jobbar där.. För man får inte skriva blogg när man är på Capio.

Kram

Ps jag vill bara hjälpa

Ds.

2012-03-02 @ 00:15:18


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!