Snart två veckor i Varberg

Sedan vid klockan ett så är det två veckor sedan jag kom hit ner.
Tiden går fort på ett konstigt långsamt sätt.
Känns som om jag precis kom hit,
samtidigt som det känns som om jag varit här flera år emellanåt.

Idag kommer jag (förmodligen...) ställas inför
en av de största prövningarna här nere.
Det är semledagen idag....
Vilket har gett mig sån oerhörd ångest under väldigt lång tid,
ända sedan innan jag ens kom hit,
eftersom jag visste från andra som varit här
att dom brukar följa "sådana dagar".

Jag har dividerat och resonerat med mig själv
väldigt intensivt dom senaste dagarna.
Ena stunden så vägrar jag tänka mig äta den där jävla semlan,
för att en stund senare tänka att om jag klarar av det,
så klarar jag det mesta.
Just nu så är jag inställd på att försöka,
dock med stöd av lungnade mediciner.
För jag vet ju egentligen att en liten semla
(för det kommer inte vara en "bageri size-semla) 
inte kommer sätta sig som fett direkt på magen,
men, ja, det känns så ...
Förmodligen så kommer tankarna kring semlan växla
allt eftersom klockan närmar sig 14.15.
Så jag har ingen aning om hur det kommer gå,
och hur jag kommer må efteråt.
Eller om jag kommer bryta mina två veckors kräkfrihet,
enbart för att personalen här nere tvingar i mig en semla.
Men det återstår att se ...

Postat av: Anonym

Du kommer att klara av att äta den där f-b semlan!! Jag vet det. Och du kommer INTE att kräkas upp den efteråt. Det vet jag oxå! Jag vet att du kan låta bli Cissi! Tänk på att du efter denna semla aldrig behöver äta någon mer ifall du inte själv vill det!! En gång är ingen gång!! Iaf i detta fall!! Stå på dig Cissi, be demonerna dra åt helvete med sina sjuka, förstörande tankar!!! Bli arg!! Ge dig inte!!! Äventyra inte chansen att få hjälp pga av en semla!! Det är INTE värt det! Personalen vet ju hur jobbigt det är när de utsätter Er för sådant här, då får de ju oxå vara bereddea på att stötta extra mycket efteråt! Älskar dig gumman o håller tummarna så att de är blåa!!

2012-02-21 @ 11:09:40
Postat av: Mamma

Det var jag som skrev inlägget ovan!! Av någon anledning så kom inte "Mamma" med.... Fast du fattade troligtvis att det var jag...

2012-02-21 @ 11:37:18
Postat av: up

Hoppas du mår bra, hur det än gick! Stora hinder att ta dig över, om och om igen. Det är bara att sitta upp igen om du trillar av! (Men jag hoppas du slipper ramla av!)



Kram!

2012-02-21 @ 12:01:29
Postat av: Ca

Du kan detta. DU klarar den där semlan. Jag tror på dig!!!



Låter jobbigt att du har andra diagnoser som ev påverkar dina tankar och din friskhets process. Men jag vet att du kommer klara det :)



Har lite frågestund på min blogg, så fråga gärna nått :)

kramar

2012-02-21 @ 13:46:32
URL: http://enilorac.devote.se
Postat av: Ida

Du kommer klara att äta semlan. Tänk att det är som en smörgås. Mjöl, mjölk i degen (kolhy), protein i grädden, nyttiga fetter och proteiner i mendeln :) Inget farligt alls. Inget farligt kommer hända.

Hejar på dig vännen! Stor kram

2012-02-21 @ 14:28:55
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Ca

Tack så hemskt mycket för dina frågor :)

Jag kommer svara på frågorna under dagen eller morgondagen :)



Måste bara fråga, hur gick semlan? Hur mår du?

kramar

2012-02-23 @ 07:59:50
URL: http://enilorac.devote.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!