Julklappsstress

Jag tror det är någon form av avtrubbning i hjärnan
som gör att man varje år innan jul
väntar in i det sista med att köpa/göra julklappar.
Det är ju inte så att man har hela året på sig
att planera och även kanske köpa lite paket . . .

Sedan så gör det inte saken bättre
att man dels verkar få sämre fantasi för varje år
och dels så verkar det som om dom man ska köpa till
oxå får sämre fantasi.
Ingen vet vad dom önskar sig,
och jag vet således inte vad fan jag ska köpa!
Sedan så är ju en bidragande orsak min något
bristande ekonomi,
dom gör att jag inte alltid KAN köpa
vad personen ifråga kanske mest av allt önskar sig.
Det suger . . .

Jag har iaf BESTÄLLT julklappar till Mamma,
hoppas min själ att dom hinner komma innan torsdag
Till Pappa har Mamma hjälpt mej skaffa,
så det ligger (förmodligen) inslaget och klart hemma på Orust.
Mormor & Morfar och Farmor & Knut
var jag ju iväg och fixade saker till igår.
Fast dock bara material,
ska på något sätt hinna få ihop presenterna med.
Sandra och Caroline är iofs oxå fixade.
Och syrran och jag bestämde oss för att inte köpa till varann iår.

Men vänta. Vad är då problemet kan ni tycka?
Jo, att min söta rara pojkvän är ett komplicerat helvete! haha
(Och att jag har brister i min planering kanske)
Jag har redan för ett tag sedan köpt en grej till honom,
så det är iaf ett paket fixat.
Men, planeringsbrister ligger i att,
bara det paketet blir lite snålt.
Och där, mina vänner, dyker problemet upp;
Vad ska jag hitta inom lagom prisgräns?!
Som han även då vill ha?
För min pojkvän är lite av en treåring,
så mjuka paket går helt och hållet bort,
och de hårda grejerna inom "min julklappsbudget-prisklass"
som han vill ha,
dom köper han lixom när han vill ha/behöver dom.
Och dom hårda sakerna han behöver/önskar sej,
är sådant jag inte ens hade haft råd med
om jag så hade sålt mej själv under hela detta året,
plus att jag sålt min syster och mamma med.
Till överpris!

Funderar dock på att köpa en hög med strumpor
bara för att jävlas med honom
OCH för att han faktiskt behöver det
och själv aldrig får tummen ur röva te å köpa sånt.

Men men. Får la se hur det hela slutar.
Jag vet bara att jag börjar bli en aning stressad
För jag ska även hinna fixa vego-köttbullar till middagen på julafton
Eller så skiiiiter jag i det och äter potatis och ketchup.


OBS; Till min pojkväns "försvar" kan det ju tilläggas
att även jag är något av ett litet helvete att köpa grejjer till oxå.
Jag vet lixom verkligen inte vad jag vill ha,
hade vart bra om nån kunde tala om för en vad man vill ha.
Iofs så är det väl det alla reklamer försöker göra,
men det biter sällan på mej  . haha




Stress!




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!