Hata fotbolls VM och jobbiga ljud

Jag är fruktansvärt glad att jag ska hem till Isola imorrn,
måste jag ju säga . . .
Eftersom min kära pojkvän är utav det lite lätt sportgalna slaget,
så kan jag inte förbjuda fotboll hemma på TV,
hur skulle det se ut lixom? ^_^
Jag har gått och fasat lite halvt inför detta stundande VM ett bra tag,
för jag blir alltid så jääävla rastlös när Micke kollar på Tv,
och jag inte har nåt intresse av det han kollar på.
Bara DET hade vart nog,
nu upptäckte jag i fredags, att dom har några jävla tjutande grejer,
vuvuzelor, som verkligen skäääär i mina öron.
Jag är allergisk mot störande ljud,
får panik, kan inte tänka, andas, fungera över huvudtaget!
Micke bara skrattar åt mej, tycker väl jag är löjlig,
det tycker jag med, "Det är väl bara att ignorera ljuden"
kan jag försöka intala mej själv oxå,
men jag har svårt med vissa ljud,
fruktansvärt svårt!
Detta ljudet är ett sådant . . .

Finns flertalet exempel på ljud som jag inte klarar av
vissa ljud klarar jag ALDRIG av,
som dessa jääävla vuvuzelor,
andra ljud klarar jag vissa gånger,
andra inte.
Hög musik är en sån sak,
oftast så klarar jag det INTE,
därav så undviker jag nu konserter och krogar
där det spelas hög musik.
Och då framförallt hårdrock,
något som jag egentligen gillar,
men min hjärna tål inte ljuden.
Ett annat exempel,
som fått både mamma och Micke att halvt dö av skratt,
är att jag inte kan GÅ samtidigt som jag lyssnar på MP3'n.
Jag förlorar balansförmågan på nåt jävla vänster,
och blir allmänt förvirrad
om jag skulle göra ett försök att lyssna på musik
samtidigt som jag tex går i stan eller är på promenad.
Det är faktiskt inte så roligt . .

Jag kan även få för mej att jag hör ljud som inte finns,
sån har jag vart sen jag var liten
Kunde gå ner till nedervåningen hemma när jag var mindre,
för att sänka på stereon.
Men väl nere upptäcker jag att det inte är nån musik
som strömmar ur stereon,
och mamma nekar till att hon just stängt av den.
Ni kan tänka att det förvirrar en liten unge!!

Nå, nog om jobbiga ljud.
Helgen har vart rätt okej,
trots fotboll, vuvuzelor och ösregn.
Igår beställde jag en ny mobil via telia.se
Har gått i funderingar på ny mobil länge nu,
för den jag har är opålitlig och shitzofren i allmänhet.
Det blev en Sony Ericsson Jalou,
var först inne på den nya x10 mini,
men jag kollade runt i stan en sväng igår,
och alla sa att den är sjukt svårmanövererad om man,
som jag, har långa naglar.
Och utan mina naglar känner jag mej
naken, rädd, exposed
att klippa av dom bara för att kunna använda en mobil
är inte ens tänkbart! Haha
Sedan så har jag inte direkt nån användning av en mobil
med så sjukt mkt finesser.
Dels för att jag inte skulle förstå mej på ens en tredjedel av alla mysko
"måste ha"-funktioner,
sedan så är jag av den gamla generationen,
där jag anser att en mobil är till för att smsa (och ringa) med.
Kalla mej gammalmodig,
men så resonerar jag =)
(Sedan skulle min ekonomi inte finna sig i
att jag tex är ute på nätet me mobilen och lyssnar spotify,
som förövrigt är rätt onödigt för min del,
om man ser till ovan nämnda musik-fobi-när-jag-går
Spotify har jag ju lixom ändå i datorn ju)
Sååå, det blev en Jalou, med nytt abonnemang, "Telia Max 25"
Jag troooor dock jag lyckades beställa så jag har mitt gamla nr kvar.
Hoppas det, för jag pallar inte lära mej ett nytt nr.
....sen att det hade vart en fördel med att byta nr,
vissa människor skulle inte kunna få tag på en lika lätt . .

Nåja,
på tal om naglar förresten,
slänger upp en bild på mina senaste skapelser.
Blev rätt så nöjd måste jag säga.
Dock så gör inte min kamera dom rättvisa,
är kass på det där med inställningar och skit . .



[Klicka för att se i större format]

Postat av: Nannis

Bra att du hade en trevlig helg sötnöt :)

2010-06-14 @ 12:25:27
URL: http://balsamvinager.blogg.se/
Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Naken, rädd, exposed. = KLOCKREN.

Du är bäst

Tack för svaret sötnos!

2010-06-14 @ 13:53:05
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Mella

Tack för kommentaren! Haha... ja katter är inte att leka m alltså;)



Fasen vilken fin blogg du har! Din adress ska jag spara o återkomma till!



Vilka jättesnygga naglar! Gjort de själv? Mina naglar är så tunna o går av hela tiden så jag har dem alltid korta. Hade så gärna velat ha så fina som dina ngn gång=) Faaast då hade jag väl inte vågat använda händerna till ngt plus att jag bara skulle sitta o titta på dem hela tiden. Men man kanske vänjer sig? Hahahh.



Ha en fin midsommar! Förresten, vad har du för hund?

2010-06-24 @ 21:31:16
URL: http://houndrox.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!