Pms, tv och en trasig spis

Senaste veckan har varit rätt så händelserik måste jag erkänna.
Så jag vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja,
men ni får ta det som det kommer, och minnas att om det verkar rörigt,
så är det nog just för att det ÄR rörigt i en Ceca's liv ibland!!

Förra helgen så lyckades jag med konststycket att spränga en spisplatta,
det smällde till utav bara helvete, trodde för ett ögonblick att en bomb briserat 
och hade jag vart kissenödig så hade jag tveklöst behövt byta byxor.
(Om jag hade haft några på mig vill säga, jag går oftast runt barbent hemma,
men det behöver ni ju inte säga till nån..!)

Idag så kom dom iallafall med en ny spis,
som till min stora förfäran var alldeles för smal för utrymmet mellan bänkarna.
Det brydde sig dock inte spiskillarna om, utan sa lite nonchalant
"Det är bara till att sätta nån plastbit i springan"
Hmm. Okej. Plast? Precis brevid en spis? Som kommer bli varm?
Oooookej . . .
Strax efter att dom gått kom dock min ångest för oförberedda händelser
och saker som inte blir som jag tänkt mig...
Så jag ringde mamma och hade halvt (okej, helt) panik,
visste inte vart jag skulle ta vägen, snurrade in mej i katastroftankar 
och kände att jag helst hade gått loss med en yxa på spisen.
Det gjorde ju inte saken bättre att det är dagarna innan mens nu,
för veckan innan så har jag såna sjuhelvetes pmsbesvär.
Min dagliga ångest blir värre, jag sover sämre
och jag har såna grymma aggro-tendenser att jag ibland funderar på att spärra in mig själv.
Den värsta ångest-/oro/-aggrotoppen lade sig dock
efter ett par vita piller och en tur till gymmet.

Och spisproblemet löste sig även det några timmar senare
när vi fick tag på hyresvärden,
som hade beställt en spis som skulle passa i "hålet",
men företaget som dom beställde av hade sjabblat till det.
Så det kommer en ny spis. Nån gång. Tills dess har vi ingen spis.

Well. End of that story


Igår gjorde jag nåt jag aldrig tidigare gjort;
jag var med på en tv-inspelning.
Jag fick ett ryck förra helgen,
och anmälde mig till frågesportsprogrammet
Vem Vet Mest?
Dagen därpå ringde dom och ville ställa några kvalfrågor,
och innan jag visste ordet av var jag antagen till programmet.
Dock så sa hon i telefonen att jag inte skulle vara med förrän tidigaste i decembers inspelningar.
Vad skönt, tänkte jag, för då hinner jag se på ett antal program och fräscha upp kunskaperna.
Men icke, i torsdags morse ringde dom och sa att dom fått ett återbud,
och att jag gärna kunde komma på måndag för att delta i inspelningen av programmet.
Så, sagt och gjort, kl 11 igår så klev jag in genom entrédörrarna
till SVT-huset ute på Lindholmen här i Gbg.
Vad gäller själva programmet så får jag inte yppa så mycket,
men kan säga att det kunde både gått bättre och sämre.
Kunde väl haft lite mer tur med frågorna
Men för min del så är jag en vinnare, både genom att jag faktiskt kvalade in,
men inte minst för att jag faktiskt genomförde det,
utan att bryta ihop eller låta ångesten ta över!


Så ja. en rätt händelserik vecka,
och som jag skrev på FB förut;

Det bästa med att inte ha nån spis,
och således inte kunna laga nån mat hemma,
är att man får åka och äta sushibuffé mitt i veckan.
Det värsta med sushibuffé är dock att man inte riktigt vet
vad det är på alla bitar i buffén,
och då kan man råka ta en bläckfisksushi.
Utan tvekan det värsta jag ätit.
Och då räknar jag med barndomens skogssniglar,
blåmaneter, tångkrabbor och pissmyror.

Postat av: L

Allt verkar ju hända dig... ;) När kan man se dig i tv? Hoppas ångesten har lagt sig. Stor Kram

2011-09-21 @ 09:44:33
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/
Postat av: Maddus

usch va jobbigt att vara utan spis.. haha kul det med vem vet mest! Jag och pontus bruka alltid titta på det. Som sagt, när ser man dig där!? :D

2011-09-21 @ 10:05:43
URL: http://piece-of-clarity.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Jaaa när kan man se programmet ???

2011-09-21 @ 23:10:17
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Finns även en dagens bloggtävling där du kan bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag och andra spännande tävlingar med fina priser som löshår,iphoneskal, heminredning, osv:)

Så besök gärna min blogg:)

kram

2011-09-28 @ 20:26:53
URL: http://domkallarmighannes.com


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!