Hemma!

Nu sitter jag hemma i soffan.
Så jävla skönt att inte ha några måsjävlar utanför som skriar!
(Självklart är det skönt att bara vara hemma med!)
Måsarna nere i Varberg är heeeelt galet sanslösa..!
Kan dom inte bara sätta på varann
UTAN en jävla massa parningsläten?!
Gör som normalt folk för fan! haha
Ser veeeerkligen framemot när parningen "gett resultat",
alltså när det kommer måsungar, det lär ju bli ännu värre då!
Menmen, dom ska väl oxå få knulla och föröka sig antar jag...

Igår gjorde vi tacos här hemma,
lite kul sammanträffande, då det var tacos ute i Villan med.
Tacos är en rätt så laddad maträtt för mig,
för det är väldigt lätt att man öser i sig för mycket.
Trots att det mestadels varit grönsaker jag öst i mig utav,
så ÄR ju även det en form av hetsätning.
Men det gick bra igår.
Jag höll mig till mina två bröd, sojatacofärs och lite grönsaker.
Och tog INTE mer grönsaker efter det, "bara för att äta".
Drack även en öl till. Det var inte helt fel! =)

Hade även fått första leveransen med nagelgrejer i veckan,
så jag öppnade det paketet igår, här nedanför är vad det innehöll;


Dekorationsstenar; ett par-tre tusen stycken,
ett penselset och två pincetter.
(Om ni inte kunde se det själva alltså. haha)


Och ett fempack Dottingtools, som jag missade i ursprungsinlägget,
så därför fick dom en alldeles egen bild! =)

Tre utav facken med stenar hade totalt blandat ihop sig,
och perfektionist som jag är,
så var jag såklart tvungen att sortera upp dom
Det tog sin lilla tid, och jag fick lite lätt kramp i handen
av att hålla i pincetten. Men jag fick tillslut alla stenar i rätt fack.
(Förstår dock inte varför det blev ett fack tomt,
men det ska väl kanske vara så..! haha)
Var även liiiite sugen på att räkna dom, för att se om det VAR
så många som det enligt produktbeskrivningen skulle vara,
men jag insåg att det skulle ta VÄLDIGT lång tid,
och förmodligen göra så jag blev invalidiserad i handen
för ett bra tag framöver. haha

Nu väntar jag bara på resterande leveranser,
med UV-gel startset med UV-lampa (och lite småplock utöver det),
en uppsättning Soak-Off gels och lite akrylfärger.
Ska bli riktigt intressant att testa att måla dekor med akrylfärger,
istället för som jag gör nu, med vanligt nagellack.
Det verkar vara lite smidigare med akrylfärger,
då dom inte torkar lika fort, så man kan "leka" med färgerna lite mer.
Är även riktigt nyfiken på Soak-Off gelén,
vilket är en geleförstärning som man lägger på som ett nagellack
och sedan härdar i UV-lampan.
Fördelen med Soak-Off jämfört med vanlig buildergel är att
förstnämna är mycket lättare att få bort från nageln igen,
man behöver inte slipa eller buffra alls,
utan tar bort med lösningsmedel/aceton.
Vilket är mycket mer skonsamt mot den naturliga nageln,
sedan så är väl acetonet inte heller så bra för naglar+nagelvallar,
men med en bra olja och rätt mellanvård så ska det nog lösa sig!

I UV-gel setet så ingår även "vanlig" gele
i färgerna vit, rosa och klar, + ett gäng tippar och byggformar,
vilket även det ska bli väldigt roligt att testa!
Behöver dock lite försöksobjekt,
för jag tror det är lättare att bygga på andra till en början,
än att göra på sig själv.
Så om du är villig att testa; så hojta till,
så kan jag fixa!
(Ev. för en symbolisk materialkostnad på ett par gullpengar)



Idag blir nog en rätt lugn dag, min mage är fortfarande
inte riktigt på humör, utan det krampar och "sticker" inuti magen.
Känns ungefär som om nån kramar runt tarmarna/magsäcken,
och sedan sticker med nålar av varierande tjocklek.
Alltifrån små synålar till virknålar och potatisstickor typ.
Allt annat än behagligt alltså.
Men så länge sticken håller sig till "nål-size",
och inte som i början av veckan; mer machete-size
så är jag nöjd. För DET var ett helvete....

Postat av: Jenny

Du kan få pilla med mina naglar hur mycket du vill, sitter ju på kontoret nu så nu kan ja ha fina naglar jag med utan att dom förstörs med en gång:)

2012-04-28 @ 10:38:24
Postat av: Jenny kusin vitamin

Jag är gärna försökskanin........:)

2012-04-28 @ 16:38:02
Postat av: anonym

Jag frågar igen, du behöver förstås inte svara om du inte vill, vilken behandlare har du i Varberg?

2012-04-29 @ 08:11:41
Postat av: Camilla (jennys syster)

Du får gärna försöka på mig sen när jag har semester, får ju inte ha långa naglar när jag jobbar men på semestern kan man ju va lite fin :)



2012-04-29 @ 10:13:49


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!