Yes, I'm alive.

Ville mest bara ge ifrån mig någon sorts livstecken,
så att inte bloggen tror jag övergivit den eller så.

Senaste veckan har varit väldigt jobbig,
men jag lever åtminstone ännu.
Det absolut svåraste har varit att dra ner lite på aktivitetsnivån,
att inte gå fyra timmar om dagen + övrig aktivitet
(Till och från affären, gå runt på stan osv.)
De första dagarna lyckades jag begränsa promenaderna
till max 2x30 minuter, men jag kände verkligen
hur det bara krypte under skinnet på mig.
När jag väl går nu, så är jag så stressad
och går så fort att Kira nästan sätter sig på bakhasorna emellanåt.

Igår kväll så rann det över fullständigt,
och den rundan som normalt tar mig nästan en timma
tog lite drygt 40 minuter. Då går det för fort...

Fick mig även en tankeställare när jag läste igenom pappren
som jag fick hemskickat från behandlingshemmet,
där stod det (så som jag förstod det iaf) 
att deras "lägsta tillåtna" BMI innan
man sätts på näringsdrycker är BMI 20.
Mitt ligger nu på 20.5...

Tänkte åka iväg till gymmet och få vägt mig om en stund,
innan jag ska till habiliteringen
Samtidigt som jag är livrädd för att gå upp i vikt,
så är jag nästan lika rädd för att tappa för mkt,
och behöva sättas på näringsdrycker och viktuppgångsschema 
när jag kommer ner till Varberg.
Jag vet ju så himla väl att det blir dubbelt så jobbigt då...

Eller ännu värre,
att det går så långt att kroppen,
och framförallt mitt hjärta, 
hinner tacka för sitt och ge upp igen.

Man är så jävla maktlös.

Demonerna har en så insnärjd i sitt jävla svarta nät av ångest,
ju mer man desperat försöker trassla sig ur,
desto hårdare skär nätets rakbladsvassa trådar in ens skinn.

Och dom fyller min mun med så mycket ångest
att jag inte ens är förmögen att skrika på hjälp.





Postat av: Emelie.

Torsdag, my love.

2012-01-18 @ 00:10:17
Postat av: Isacs Mamma

Skickar dig en styrkekram!

2012-01-18 @ 04:36:58
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Helen Dahlgren

Du fixar detta!! Stora styrkekramar till min lilla söta kusin från storkusinen!!!

2012-01-18 @ 09:20:33


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!