Solsken och nyborstad hund!

Lika fint väder idag som igår!
Underbart!!!
Vaknade tidigt imorse,
så jag tog en lååångpromenad med Kira.
Gick ner till havet (Röda Sten) och strosade runt i bergen.
Mötte massor av andra hundar som Kira fick "prata" med,
det är välbehövligt för henne med lite social träning.
Kira blev jättekär i en Rottis tik som hette Stella.
Hon va sååå söt, tyckte både jag och Kira.
Kan det vara så att min hund är lite halv-gay hon med?
Haha.
   På väg hem från Röda Sten så tänkte jag låta Kira nosa på vattnet,
trodde knappast att hon skulle gå i,
så feg som hon va sist hon badade hemma på orust.
Men sååå fel jag hade.
Hon bokstavligt talat FLÖG i vattnet,
och jag snubblade på sanden och plumsa i jag med.
Tur att det var tidig morgon så ingen såg oss . . .
Kira studsade runt i vattnet som en galning,
sedan när hon kom upp så rullade hon sej såklart i sanden.
   Snacka om sketen hund jag fick släpa med mej hem,
och raka vägen in i badkaret för henne!!
Tog ca 20 minuter innan vattnet som rann av henne
var helt fritt från grus och lera
Och då hade jag inte shamponerat henne ännu.
Efter första shamponeringen fick jag skölja ytterligare 20 minuter .
Sedan yrde hon runt i lägenheten som en virvelvind,
la en handduk på golvet så hon skulle stanna där,
och inte skaka av sej pälsblandat vatten i hela lägenheten.

Nu så kom jag precis in,
vart ute och borstat henne,
hon fäller alltid 10000 X mer när hon har duschat än vanligt,
med andra ord så är det inte klokt hur mkt hon fäller NU.
Jisses, trodde hon skulle bli helt naken när jag va klar,
med tanke på hur mkt päls det lossnade
men det blev hon inte. =)
Fast klar och klar, skulle jag borsta henne
tills det inte fanns NÅT löst kvar,
så hade jag fått stå och borsta tills mina händer blöder...

Har hunnit med att tvätta idag med förresten,
duktig Ceca!!!

Postat av: maggan

haha nej förfan :D senap är bäst ! Johnnys senap <33333

2010-04-14 @ 14:53:27
URL: http://stepien.blogg.se/
Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Haha, va söt hon är den där Kira! Du skulle tagit kort på henne efter badet och sandrullningen :P

2010-04-15 @ 09:21:59
URL: http://lillakana.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!