Ösregn och migrän

Idag är en sån dag man gärna hade spolat över,
om man haft en tids-fjärrkontroll.
Hade vart väldigt smidigt;
pausat eller spelat fina stunder i slow motion,
och supersnabbspolat fram dagar som denna.
Har en sån äcklig monstermigrän igen,
verkar bli ett återkommande dilemma inför varje "lingonvecka".
Förr hade jag migrän vissa gånger bara,
men inte längre.
Börjar man närma sej klimakteriet kanske? haha
Nä, skämt åsido.
Får väl svälja snålheten och köpa migränpiller.
Det är ju bara så förbannat jävla svindyrt!!!

Well. Idag har jag lyckats tajma in regnet dom gångerna jag vart ute.
Innan jag gått ut har jag kollat ut genom fönstret,
och då har det vart uppehåll,
men likväl har det stått som spön i backen när jag kommit ut!
Förstår inte det där,
är som om jag går runt med ett lokalt, personligt regnmoln ovanför mej.

Just de. Mötet igår lovade jag ju berätta om hur det artade sej.
Det gick allt bra, ska bli inbjuden till en informationsgrupp,
med andra i min ålder med samma,
eller med liknande diagnoser.
Så jag behöver inte oroa mej för att komma tillsammans med 40åriga Cp'n.
(inget ont om dom, men jag vill inte gärna likställas med "såna")
Bröt ihop lite grann när jag skulle berätta "historian om mej",
vilket jag alltid gör vid ett speciellt ställe i historian,
jag tycker att jag borde lärt mej vid det här laget
För det är ju inte få gånger jag har fått gå igenom allt,
men det verkar inte bli lättare med tiden.
Så det är väl bara till att acceptera att det blir som det blir.
Hursomhelst, mötet gick bra,
får väl se hur jag kommer tycka om gruppen,
vet inte när den startar.

Nu ska jag nog lägga mej och läsa eller nåt sånt





Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!