23årig sjukling

Jao, igår fyllde jag som sagt år. 23 år

Mamma och pappa + mormor och morfar
kom hit på kvällen
Det var mysigt!
Hade dock tänkt att vi skulle hunnit Wii-bowla,
men tiden räckte inte riktigt till.
Det är ju en bit att köra hem till Orust igen.
Så det får bli en annan gång! =)

Jag har dragit på mej en rejäl förkylning/influensa,
mår blä, har ont i huvudet, halsen, öronen
eller förresten, så har jag nog ont överallt
där man KAN ha ont.
Tillochmed lilltån gör ont.
Fast det är väl iofs inte sjuklighetens fel.
Det är mer stolsbensrelaterad smärta . .
Förstår inte det där riktigt,
det är inte många kvadratcentimeter av ett rum som är
"täckt" av stols-/bordsben,
men TROTS det, så lyckas man ändå smälla tårna i dom!
Och ont som faaan gör det med
Framförallt om man har iskalla fötter märkte jag förut,
kom precis in efter att ha vart ute,
och fötterna var mer isklumpar än fötter.
Trodde nästan att det skulle klingra till
som när en istapp går i bitar.
Och att min stackars fot skulle förvandlas till mikroskopiska bitar
Men, SÅN otur hade jag som tur var inte
Jag hade väl dock inte förvånats så värst mycket
om så hade skett . .
Mest bara beklagat det inträffade och eldat upp
stolen/bordet som orsakade haveriet.

Nå. Jag fick tyckt synd om mej själv en stund
sedan gick jag och la mej under min underbara värmefilt!
(Länken går till OBH Nordica's hemsida)
Fick en sådan av Micke igår nämligen,
och det är min nya livskamrat/sängkamrat
Vad ska jag med Micke till nu lixom,
när jag har en minst lika varm och mjuk filt?
Som till på köpet inte pruttar
eller beklagar sej över att jag klänger? haha
Nää, Micke är allt bra att ha han med
Iaf emellan filtanvändningarna!

På tal om filtar
så har jag även fått hem ett kedjetäcke.
(Vilket är vad det låter som,
ett täcke med flera kilo insydda kedjor,
som genom sin tyngd ska ge trygghet,
ångestlindring och lugnande inverkan)
Var och hämtade det på habiliteringen i fredags,
vart lagom slut i kroppen efter att ha burit det hem
Då det väger ett antal kilo,
och vart förpackat i en lite smått otymplig bag,
iaf var den otymplig för mej.
för när jag höll i handtagen så släpade den i marken.
Hade jag vart sisådär 15cm längre så hade det gått.
Jävla längdfaschistiska habilitering! haha
Nä, men så jag ska testa detta täcket,
och om det ger nån effekt så ska dom
(habiliteringen) ansöka om att jag ska få ett eget.
Vilket är skönt, för jag hade inte haft råd att köpa ett själv.
Hästens-täcken är billiga jämfört med sådana här grejjer . .

Nä, nog med ordbajserier från min sida,
ska sätta igång min filt,
sedan gå ut med Kira.
Så kan jag krypa ner
och värma mej när jag kommer upp igen!
Amazing! =)

Postat av: L

Jag fick hem mitt förra veckan^^ Funkar hur bra som helst på mig. Hoppas på samma effekt på dig.



Kram

2010-12-15 @ 09:02:18
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/
Postat av: Kim

åååå ett sånt vill jag ha. Jag sov under ett bolltäcke med samma effekt nästan i ett helt år, helt fantastiskt!

2010-12-15 @ 11:53:09
URL: http://www.kironjam.blogspot.com


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!