Dag 10 - Det här hade jag på mig idag

Eftersom gårdagen vart rätt hektisk,
så hanns det inte med något bloggande,
därför kommer det två "dags-inlägg" idag.
Och, eftersom gårdagen var dag nr 10,
och till på köpet julafton,
så kommer här en jul-fin outfit!





(Mamma är fotografen på nedre bilden,
därav att inget är rakt nånstans...)

Som ni ser av bilderna så var jag alltså tomte igår.
Det var något väldigt nytt för min del
och jag var nervös nästan intill upplösning innan.
Grannarna ringde lite akut,
för deras tomte var tydligen försenad/insnöad.
Så det var lite krisläge,
eftersom deras barn fortfarande är i "jagtrorpåtomten"ålder.
Men pappa vägrade vara tomte iår igen,
och jag hade inte hjärta att låta två av mina favoritungar
bli utan tomte,
så jag ställde upp, godhjärtad som jag är,

Och vet ni?!
Det var skitkul!
Och jag tror att jag lyckades rätt bra,
för dom frågade inte något i stil med
"Men Cissi, varför har du tomtemask på dej?"
Det blev dock sinnessjukt varmt innanför tomtemaskfanskapet,
men, vad gör man inte för kidsen? =)

Sedan efter tomtandet bar det av till mormor och morfar,
och där firades sedan en traditionsenlig jul
Med förvirrad virrig mormor,
hemma-glömda julklappar 
och underbordet-supen Per

Hoppas ni haft en fin jul!




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!