Dag 13 - Den här veckan

Eftersom veckan just börjat,
så får jag väl istället berätta vad jag ska göra i veckan.

Imorgon ska jag förhoppningsvis träffa Felicia,
vi har pratat om att ses i flera år,
men det har aldrig blivit av.
Men nu jävlar! =)
Skulle eventuellt ha träffats redan idag,
men jag sov lite si och så inatt,
så jag är lite smått dödstrött.
Så därav har jag inte gjort mycket vettigt idag.

På torsdag åker jag, Micke och Kira
med pappa hem till Orust
Där blir det sedan nyårsfirande enligt traditionen.
Männen där hemma lagar nyårsmiddag
medans vi fruntimmer dricker procenthaltiga drycker,
såsom vin och cider
eller vad helst som behagar bedöva smaklökarna,
för man vet ju aldrig vad gubbarna lyckas röra ihop i köket!

Nu så brukar dom tydligen oftast få ihop det bra,
för Magnus är en riktig hobby-kock.
Och detta året är ju även Micke med,
som är utbildad kock.
Ni som reagerade på mitt "tydligen",
skall här få en snabb förklaring;
Eftersom jag inte är så jätteförtjust i att äta mat andra lagat,
så har jag de flesta gånger inte ätit något nämnvärt,
men, förra gången jag firade nyår hemma, för två år sedan
så ville jag iaf försöka,
men då hade istället Magnus gjort en nyårsmiddag
på temat "apelsin och övriga citrusfrukter".
Vilket jag är väldigt allergisk mot.

Det var apelsinolja, apelsinskal, limesaft osv i ALLT
Det enda som inte innehöll någon form av citrus
det var efterrätten, vilket jag ju ändå inte äter.

Så, vi får se vad denna nyårsmeny kan bestå utav.
Jag hoppas på så lite kött och citrus som möjligt . . .

Fast, å andra sidan.
Innehåller det sånt som jag INTE äter,
så har jag ju en skälig orsak att slippa äta . . .



Ja, det är nog så som min vecka kommer se ut.


Postat av: nanna Mück

lilla sötgurka <3

2010-12-27 @ 15:55:31
Postat av: Felicia

Det ska bli roligt i morgon!! Är hos mormor i Onsala men hon ska vara på centralen kl tolv så då är jag i stan igen.

2010-12-27 @ 22:36:59


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!