Dag 15 - Mina drömmar

Återigen ett ämne som är väldigt svårt att definiera.
Ska jag berätta om
1, de drömmar jag har när jag sover,
2, när jag dagdrömmer,
eller
3, drömmar om framtid osv?

Äsch, va fasen.
Försöker väl få med allihopa på något sätt!

För att börja rätt enkelt,
så kan jag beskriva mina "natt-drömmar"
som fruktansvärt konstiga.
Jag drömmer väldigt ofta om bäbisar,
både egna och andras.
Det är nog ett tecken på att min biologiska klocka tickar på
eller bara helt enkelt tack vare att så himla många
runt omkring mej får barn nu .
Något annat jag ofta drömmer om är att mina tänder går sönder.
Och då inte bara lite grann,
utan jag menar verkligen att dom går SÖNDER.
Jag är väldigt nojjig med mina tänder
(sisådär 8 år av kontinuerliga kräkningar för sent . . .)
men, det är aldrig för sent, right, eey?
Jag drömmer oxå en hel del mardrömmar
och vaknar med sömnparalyser.
Men det är en annan (otrevlig) historia.

För att gå vidare då, mina dagdrömmar;
Jag brukar allt som oftast vara rätt så förlorad i min egen värld
Mina s.k. dagdrömmar består väl egentligen
inte av något sådär direkt relevant,
det är mest utfyllnad i hjärnan, hjärnludd, så att säga.
Jag har försökt ett flertal gånger att genomföra experiment,
såsom att inte tänka på något alls
Vilket självklart resulterar i att man antingen tänker på att inte tänka,
eller tänker på ännu mer hjärnluddiga grejjer än annars.
Jag är ett hopplöst hjärnludds-fall .

Men, för att då komma till kärnan i frågan,
för jag misstänker att det är dessa "drömmar"
som "dags-ämnet" i grund och botten åsyftar.
Framtidsdrömmar.
Förhoppningar.
Har jag några sådana?
Man känner sej väldigt sorglig när man är tvungen att säga,
att man såhär på rak arm inte kan komma på nåt specifikt.
(Och inte på lite halvböjd arm heller)
Det är inte det att jag längre är helt svart
och hopplöst inställd till min framtid,
så som jag varit i många många år innan.
Jag har allt lite tro på att jag någon gång
kommer få ett drägligt liv och en lyckad livssituation.
Jag tror att det i mitt fall mer är att jag har så fullt upp
med att försöka leva i nuet,
att jag liksom inte har någon plats över
för mer avancerade framtidsvisioner.

Jag kan ibland få "framtids-kickar"
då jag spinner planer som jag då tycker är rimliga
Men, så kommer hjärnan och den dåliga självkänslan ikapp,
och trycker ner mej på jorden igen,
spottar mej i ansiktet och hånskrattande
halvskriker i mitt öra

"Ditt misslyckade fetto,
du tror väl inte på fullaste allvar
att det någonsin kommer bli något vettigt av dej?!
Du vet innerst inne att du är komplett värdelös,
att ingen vill ha dej och att du absolut inte duger till något.
Gå å dö, din jävla idiot"



Så, sammanfattningsvis,
för min del är det lättare att försöka leva i nuet.

Framtiden skrämmer mej för mycket


Postat av: Nanna Mück

Gullunge! <3 När du drömmer mycket om bebisar behöver det inte bero på att din biologiska klocka tickar, eller de söta bebisarna runt dig. Det är Oftast ett tecken på att du känner dig sådan inombords. Kanske måste du ta hand om dig lite mega extra denna perioden av livet? Ge dig själv lite extra "ivskarameller" mmm, göttigött =)



Du e så klok och begåvad Ceca, DU kan bli precis vad du vill. Du är så himla långt mycket bättre än de flesta på denna jorden. Och du behövs hur mycket som helst.



Stor kram sötis <3

2010-12-29 @ 22:27:17


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!