Dag 17 - Mitt favoritminne

Mitt upp i all nyårshysteri tänkte jag klämma in "dagens" inlägg.
Dock så har jag ingen aning om vad som är mitt favoritminne.

För dessvärre är det oftast jobbiga minnen som sitter hårdast fast.
Och att ytterligare en gång ta upp ett Freja-minne
känns lite tjatigt, trots att det nog är så
att de flesta bra minnen i mitt liv involverar henne . . .

Men ett annat minne som jag sparat djupt i mitt hjärta
är när jag fick klartecken på att Kira skulle bli min.
Hon kom in i mitt liv och fick mej att se lite klarare,
lite mindre hopplöst på allt omkring och på mej själv.
Jag vet inte om jag hade varit där jag är idag,
om det inte vore för henne.

Det är nog faktiskt det jag kan komma på nu.
Självklart har jag haft BRA minnen i mitt liv,
men jag kan faktiskt inte hitta något som är
bättre än dom andra.

Jag har lixom inte tagit körkort,
gift mej, förlovat mej, fått barn
köpt hus eller annat som kan vara
favoritminnen för andra personer.


Nåväl.
Hoppas alla får en trevlig kväll,
akta er för raketerna,
det gör sadistiskt ont att bli träffad
Framförallt på knäna . . .
Been there, done that, så att säga



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!