Godmorgon sötnosar!

Har sovit jättebra inatt. Verkligen. Inte.
Menmen. Det är väl så det ska vara nuförtiden...

Efter att jag gett upp bloggdesignandet igår ställde jag mej och gjorde rödbetssoppa.
Sååå fruktansvärt gott! Och enkelt!
Man bara tar en hög rödbetor och lite potatisar, lök, vitlök och de kryddor man vill ha + buljongtärningar
Sedan kokar man upp det, låter det koka ett bra jävla tag, rödbetorna är hårda grejjer dom!
Ett bra tips är att skära rödbetorna i mycket mindre bitar än potatisarna,
det blir väldigt geggigt annars...
Sedan när man tycker det kokat klart, efter sisådär nån halvtimma kanske,
så häller man av buljongen i nån bytta,
och mixar ihop det som är i kastrullen med stavmixer.
Man väljer själv hur finmosat man vill ha det.
Sedan i med buljongen, koka upp, späda ut med mjölk
FÄRDIGT!
Skitlätt va?!
Till servering rekommenderar jag att man har ägghalvor i,
dels så är det gott, sedan så är det inte så jädra mkt protein i bara soppan.


Sen att jag är sämst på att förklara saker är väl en annan femma.
Och fråga mej inte efter ett recept tack.
Sånt har jag ingen koll på. haha



Idag blir det nog bara en lugn dag, är lite trött efter den relativt sömnlösa natten...

Vad ska ni göra idag?

Love <3



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!