Jag fick låna en ängel


Nu är snart dagen här,
den dagen jag fruktar varje år.
För jag vet såväl vad den för med sej.
Det är åtta år sedan nu,
och såren i mitt hjärta har inte direkt blivit mindre
Hur väl jag än försökt packa in minnet av henne
i rosa silkespapper och stoppa undan det,
långt inne i mitt hjärta,
så går fortfarande inte en enda vecka utan att jag tänker på henne,
utan att jag tänker på hur mitt liv kanske sett ut,
om det hemska inte inträffat . . .

Jag minns det fortfarande,
med en så skrämmande skärpa,
hur hon låg där.
Livlös.
Död
Och jag minns hur nåt inom mej gick sönder
för att aldrig nånsin bli helt igen . . .




Shirley Clamp - Jag fick låna en ängel



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!