Jävlar-anamma....

Har publicerat ett par dikter som jag skrivit,
avlutar här med att publicera en dikt som jag skrev när jag var inlagd.
Jag önskar jag kunde hitta tillbaka till den orken, gnistan, viljan
jävlar-anamma....




Jag ska lära mej att älska igen
Jag ska lära mej leva livet, min vän
Som en våreld skall jag brinna
och min väg tillbaka till livet skall jag finna

Det kommer bli tufft, det kommer bli svårt
och jag kommer att falla och slå mej så hårt
Men vägen skall jag vandra med små små kliv,
den vägen som skall leda tillbaka till mitt liv.

Jag skall vara stark och jag skall vinna,
för jag vet att lyckan, den finns att finna
Och där i slutet av min långa stig
skall jag utkämpa, och vinna, mitt sista krig

Jag skall vara stark och jag kommer att vinna
Fast jag vet att många tårar kommer att rinna
Men inget ska få släcka min nytändna glöd
Så nu packar jag mina väskor,
vägrar vara en levande död

© Cecilia Carlsson


Postat av: Rebecca

jag önskar också att vi kan hitta tillbaka till den viljan...

2010-02-15 @ 10:46:25
URL: http://www.majlov.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!