Kyckling

Jag har kommit fram till att kyckling verkligen är svinigt.
   (Håller på att fixa Micke's matlådor för denna veckan)
Innan har jag haft svårast för att grejja med kött
(dvs rött kött, gris- och nötkött)
jag vet dock inte om det är pga ätstörningarna som jag tycker det är svårt
eller just det att jag inte gillar kött
   (För dom som inte vet, så är jag vegetarian)
Jag vet iaf att jag ALLTID haft svårt att grejja med köttfärs.
När jag var liten och mamma stod och gjorde pannbiffar
så fick jag rysningar längs ryggraden.
Köttfärs ser äckligt ut, och det luktar äckligt!
Iofs, inget kött luktar enligt mej gott.
   (Fast för gammal fläskfilé luktar desto värre,
   viss av egen erfarenhet.
   Mor min har en tendens att alltid köpa på sej för mkt mat,
   och det har hänt ett antal gånger att när hon tänkt använda
   tex fläskfilé till övriga familjens mat, men så har den hunnit bli dålig.
   Fy fan för odören som sprider sej i hela huset då!!)
Nåja, tillbaka till kycklingen,
man blir alldeles klibbig om händerna när man tar i den,
framförallt när jag gör som nu,
skär en ficka i fileérna, knör in ädelost,
och sedan lindar baconbitar runtom,
det blir en jävla massa kycklingkontakt.
Jag är nog mer för banankontakt isf. (hahahahaha)
   (ingen skrattar åt mina skämt, så jag får göra det själv)

Ne, bäst jag går och kollar till maten,
så den inte blir lika vääääälstekt som förra gången . . .

Postat av: Rebecca

håller med. jag äter inte heller kött och vill helst inte röra det. Jag får rysningar i kroppen av att tänka på att det är ett dött djur som jag tar och skär i. Ho ah !!!

2010-02-15 @ 19:39:18
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Emelie

Jag skrattar åt dina skämt! :D

2010-02-16 @ 09:30:36
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: systeryster

Håller med, rått kött är ÄCKLIGT! Men nu har jag börjat lära mig iaf.. Men rå kycklig KLIAR så mycket när man tagit i den..:O

2010-02-17 @ 10:11:17


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!