Virrpanna

Egentligen borde mamma och pappa gett mej andranamnet "Virrpanna" istället för Ella
Var inne i stan förut, för att leta upp Försäkringskassans kontor,
det gick allt bra. Hittade det väldigt snabbt för att vara mej!!
Fick fått de pappren jag ville ha,
så långt allt väl. haha
Men SEN när jag bestämde mej för att traska runt på stan ett tag,
så tappade min hjärna allt vad lokalsinne är.
Upptäckte relativt fort att jag inte riktigt hade koll på vart jag var,
men jag ville inte behöva se ut som ett fån och fråga nån
"Ursäkta mej, jag är lite förvirrad, kan du tala om vart jag är?"
   (Har gjort det tillräckligt många gånger innan . . .)
Så jag gav mej FAN på att hitta rätt ändå,
så jag vilsade bort mej ytterligare,
tills jag ser en bekant skylt "Sticky Finger's"
Woho. Nu visste jag iaf på ett ungefär vart jag var.
Så jag letade mej ner till Grönsakstorget,
och hade såpass mkt självbevarelsedrift att jag tog första bästa vagn hem.
   (Tog dock vägen förbi Pringatan och köpte min älskade Sushi.
    Så nu sitter jag här med Wasabi i hjärnan och soya i blodet.
    Då mår jag som bäst!!)



Tänkte lägga upp lite foton jag tog igår på väg ut mot Henån.
Det måste vara en av de vackraste platser på jorden.
Spelar ingen roll vilken årstid det är,
men så fort jag passerat utsiktsplatsen och ser havet breda ut sig,
då får jag en pirrande känsla i magen.
   På sommaren när havet ligger spegelblankt,
eller som nu, när isen har lagt sej över "viken"
Avundas min älskade vän Myran som bor där, precis vid havet . . .
Somrar jag tillbringat med honom i hans lilla stuga,
och kvällar då jag sett havet förvandlas från blått till rosa,
det är somrar jag alltid kommer minnas . . .











Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!