Omtumlande dag

Igår var en minst sagt omtumlande dag,
dock mestadels på ett bra sätt.
Först så ringde dom från försäkringskassan
och sa att jag får beviljat bostadstillägg.
Blev så glad att jag hoppade jämfota lite grann,
så dom andra som stod vid hållplatsen trodde nog jag var knäpp
(Vad nämligen på väg in till min psykolog)
Känns verkligen som om en stor sten fallit från mina axlar,
jag tycker det är så sjukt jobbigt att inte kunna betala för mej ordentligt här hemma,
även om Micke sagt att han klarar det ändå,
så vill jag lixom inte ligga honom till last.
Så nu kan jag iaf betala halva hyran.
Det känns bra!

Ja, jag var ju som ovan nämnt på väg in till min psykolog igår,
har, som ni kanske vet, gått på utredning senaste månaderna,
för att komma fram till vad som "är fel på mej"
Nu har dom äntligen satt en korrekt diagnos,
det känns bra det med.
Lite skrämmande, men bra
"Slemmigt men mättande" ungefär

   (Vad det är för diagnos känns lite för privat 
    för att ta upp i en öppen blogg,
    Nära vänner lär få reda på det tids nog ändå.
    Fast å andra sidan, jag är fortfarande jag,
    så det bör egentligen spela mindre roll . . . )

Känns bara lite sjukt,
har som sagt bara gått på detta stället ett litet tag,
och dom har redan samlat tillräcklig info om mej
så dom kan sätta en rätt så avancerad diagnos,
medans alla andra ställen jag gått till under åren
INTE ens efter flera år kunnat säga "vad som är fel" . . .

Men, man ska inte se bakåt,
utan blicka framåt istället
Nu vet dom och jag vad som är "fel",
och vi får utgå från det .

Men lite bitter är jag på dom andra ställena jag gått på.
Och det med all rätt tycker jag!!

Postat av: Rebecca

Min läkare säger en diagnos och min psykolog en annan. Jag blir tokig. Hur ska man kunna lite på psykvården, när dem inte säger samma saker ?!?!

2010-08-06 @ 22:43:27
URL: http://www.majlov.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!