Allergihelvete! (Och ny kategori)

Vaknade för en stund sedan,
och fick nästan med våld tvinga upp mina stackars ögon.
Dom var helt igencementerade av gegg
Myyyysigt.
Yes indeed. . .
Nåja, snart är väl den värsta pollensäsongen över . .
Kunde bara vaktmästaren låta bli att klippa gräset utanför tills dess,
så vore jag übertacksam! haha




Ny kategori ja!
Eftersom jag läser en hel del,
och ser på en hel del filmer,
men framförallt läser,
så tänkte jag att jag ska ge er tips på
böcker och filmer jag gillat!!!

Först ut är:

*trumvirvel*

Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist


Ajvide har ett sätt att skriva,
så det kryper in under skinnet.
Man tror på det han skriver,
det blir så fruktansvärt verkligt.
Jag (nästan) sträckläste boken,
och inatt efter att jag läst ut den,
så hade jag sååååå svårt att somna.
Såg spöken överallt.
   Ajvide har ändrat sättet att skriva lite,
från hans debutroman "Låt den rätte komma in"
och efterkommande bok "Hantering av odöda",
i dom så var det som VI ser som "monster"
det som gjorde boken skrämmande.
Vampyrer och zombies.
Skräck som går att "ta på"
I både Lilla Stjärna och Människohamn (Oxå mkt läsvärd)
så är det människan i sig som är monstret, ondskan
och ondskan, som hela tiden vilar i naturen,
omgivningen omkring oss.
Vi går aldrig trygga.




[Klicka på bilden för att komma till AdLibris hemsida,
där ni kan läsa lite om vad boken handlar om
Och kanske köpa hem den?]


Ni som läst boken (och ni som förhoppningvis kommer att läsa den)
kommer känna igen sig i följande resonemang från min sida

1, Jag har lagt drömmen om att åka till "Allsång på Skansen" på hyllan
2, Jag kommer för all framtid rysa och må illa vid åsynen av verktyg
    framförallt borrmaskiner .
3, och slutligen, så kommer jag noga akta mej för människor,
    framförallt barn .





Ps. Tack till Emelie som gjorde mej uppmärksam
på att John Ajvide släppt en ny bok.
Jag hade, förmodligen, annars missat det.
Eller iallafall inte fått läsa boken så här fort!

Tack söthjärta!!!

Postat av: tessitussen

Bra idé systra mi!

2010-06-17 @ 10:02:45
Postat av: Emelie!

Visst är den vansinnigt bra?! Och ja, INGEN allsång på skansen eller borrmaskiner EVER! xD Så jävla creepy den är, som du skriver, man tror verkligen på vad han skriver, geez. Han kommer under huden på en!

2010-06-17 @ 22:24:53
URL: http://nodisco.blogg.se/
Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Aj aj stackare! Har du lagt dig med en våt (kall) handduk över ansiktet?

2010-06-18 @ 14:05:57
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Kanske det gör? Har för mig att det skall finnas en i majorna med, vid vad heter det. Bengans? Den där musikshopen?

2010-06-21 @ 10:50:50
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Åh tack för sidan :D ska skriva ner adresserna, o fråga norrköpingsbon som hittar i stan bättre än mig hahhaa

2010-06-21 @ 11:59:57
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Säger den som hittar :P nu har jag i alla fall fotat kartan till Kyrkogatan 25, den tror jag att jag kanske kan hitta. vi skall nämligen mötas på Nisse :D

2010-06-21 @ 12:11:11
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Elin

Ska börja på den boken snart. Älskar John Ajvide Lindqvists böcker.

2010-06-23 @ 10:37:00
URL: http://anxiousgirl.devote.se
Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Åh, jag saknar dina inlägg ):

2010-06-27 @ 19:28:22
URL: http://lillakana.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!