Oh boy, vilket vackert väder!


Peps Persson - Oh Boy


Blev en riktigt lång och härlig promenad med Kira idag.
Eller två promenader för att vara exakt.
Först så gick vi ner till Röda Sten,
träffade på ett par vovvar på vägen,
Kira har verkligen börjar lugna ner sej nu efter senaste löpet!
Så jäääävla skönt!

Väl nere vid vattnet så såg jag verkligen på Kira att hon
sååååå gärna hade skuttat i vattnet,
så jag gick till en liten strandplätt och lät henne plumsa i.
Dock så fick jag gå i till knäna med,
eftersom jag inte vill släppa henne lös.
Dels för att det inte är uppskattat av andra att ha hunden lös,
sedan så litar jag inte riktigt på strömmarna där nere.
Vill inte gärna att hon ska simma för långt
och dras med ut till havs av undervattensströmmar ..
Det var faktiskt riktigt skönt i vattnet,
inte alls lika kallt som sist jag fick plumsa i.
Det var ju visserligen ett par månader sedan . haha
Var dock mindre bekvämt att traska hem med blöta flipflops
och sandkorn överallt som skavde in i fötterna. .

Väl hemma så slängde jag in Kira i duschen direkt,
är livrädd för att hon ska få föroreningar i pälsen,
sedan så är ju inte saltvattnet i sig bra
för varken hundens päls eller hud.
Efter duschen så bytte jag kläder,
för om dom va blöta redan innan vi kom hem,
så var det inget emot hur blöta dom var efter att jag duschat Kra.
Kira älskar att hoppa runt i vattnet
skvätta så mycket det bara är möjligt,
och sedan skaka av sej vattnet så nära matte det bara går . .
Samma procedur upprepades i duschen,
dock runthoppandet uteslutet .

Sedan gick vi ut igen,
pälsen torkar snabbare ute nu,
och så slipper jag få hela lägenheten nedskvätt.
( + att man slipper blöt-hund-lukten om man går ut direkt)
Blev en rätt lång runda,
hade egentligen bara tänkt gå runt kvarteret,
men så hittade vi en spännande väg,
så den blev det! =)

Nåt jag bör inskaffa,
är någon form av bälte där man kan sätta fast en liten vattenflaska,
eller nån liknande lösning.
Har sett att orienterare har något sådant.

Nån som vet nån smart lösning för att få med sej en vattenflaska ut?
Jag vill helst slippa bära den,
och att ta med en stor ryggsäck bara för en flaska vatten känns lite överkurs .
 

Postat av: Emelie!

Jag tycker du ska köra på en såndär hjälm man ska ha ölburkar i, med sugrör till munnen! ;D

2010-06-05 @ 20:08:38
URL: http://nodisco.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!