Sagan om Isfolket

Nu har jag återigen begett mej till Isfolkets dal,
det enda stället där jag verkligen kan vara jag.
Egentligen är det rätt sjukt,
men jag tror att alla som läst böckerna håller med mej . .

I vanliga fall när jag läser böcker så går jag in i något slags Limbo,
där jag lever ihop med bokens karaktärer.
Isfolket är på något sätt mer . verkligt?

På dagarna, när jag inte läser, vill säga
så tänker jag på personerna i böckerna.
Just nu, i början, så är det Silje, Tengel och Sol
som upptar mina tankar.
På nätterna, när jag tillslut lyckats lägga boken ifrån mej
så drömmer jag om Isfolket,
om demonerna och elden i blodet.

Vad jag väl egentligen vill säga med detta inlägg
är att det KAN hända att det blir (ännu) sämre uppdaterat
ett tag framöver.
Närmare 50 böcker ska läsas,
av tidigare erfarenhet vet jag att vissa av böckerna går snabbare
än andra att läsa ut.
Men för att göra en uppskattad överslagsräkning,
så sisådär en två-tre månader framöver så befinner jag mej långt bort,
i min fantasi, tillsammans med mitt älskade Isfolk.




Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Hej lilla skrutt. Skrev till dig precis på plyteboken, jag arbetar ihop med din syssling Caroline Karlsson.

Jag har gele + tippar på mina naglar. Jag har ju så sköra naglar, så de bara bryter sig, så jag sätter på nya tippar som jag klipper till önskad längd, lägger sedan på gele för att få det att flyta samman bättre. Och sedan målar jag ( :

2010-06-08 @ 15:27:40
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Elin

Skönt att ha något som upptar tankarna iaf. Böcker är guld(bra sådana dvs).

2010-06-09 @ 11:16:09
URL: http://anxiousgirl.devote.se
Postat av: L

Sötboll nu blev jag nyfiken vad är det för böcker? Vem har skrivit dom? jag älskar ju att läsa<3



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!