Hårboll

Idag är ytterligare en omotiverad dag
Inget går enligt planerna.
Imorse tänkte jag lägga mej och se på film,
via datorn,
så jag kopplade in den i lilla-tvn i sovrummet,
men fick inget till att fungera,
slutade med att datorn låste sej
och jag fick lägga mej och läsa istället.

Har ont i huvvet, halsen och mår allmänt tjyvtjockt.
Tror minsan Emelie smittat mej,
för hon har skrivit ett par dagar nu att hon är förkyld.
Fan ta dej,  Emelie! =)

Har iaf fått tagit en svängom med Mr. Dammsugare idag,
därav rubriken,
min kära lilla hund är inne i en fruktansvärd fäll-period nu.
Så jag måste dammsuga flera gånger per dag
om det ska vara så rent som jag vill ha det
Igår orkade jag dock inte dammsuga,
så idag hade vi en mkt fin heltäckningsmatta i hela lägenheten.
Inte nog med att hon FÄLLER en jädra massa,
hon blir även väldigt rastlös när hon fäller såhär mycket,
det kliar väl i "hårbotten" kan jag tänka mej.

Så hon har gått in helhjärtat för att käka upp sin nya filt,
alternativt fördela den i mikroskopiska molekyler.
Imorse när jag kom ut i köket
så trodde jag det låg massa snöbollar på golvet,
men det var "bara" en jävla massa stopp-vadd som Kira lyckats pilla ur sin filt.
Det är förvånadsvärt hur mkt vadd det rymms i en ändå tunnt vadderad filt.
Är bara glad att det var filten,
och inte den något "fylligare" bädden hon gett sej på.
Otacksamma hund, Bia-bädden jag köpte vägrar hon ligga i,
så den fick mamma,
och jag fick den hon hade i utbyte lixom
för den visste vi att Kira iaf gillade 
Sedan fick jag/Kira även denna filten av mamma,
en röd, jättefin filt
(Köpt på Lidl . . .)
DEN käkar hon upp!
Otacksamma jycke . . .

Häromdagen var det Micke's innersulor till skorna som fick sätta livet till.
Det är oxå förvånadsvärt hur mkt smulor det blir
av två ändå så tunna sulor . . .

Nåja. Nu kommer snart min skrutt hem.
Har saknat han massor idag =(
Det gör jag visserligen alla dagar,
men vissa är lixom värre än andra . . .


Postat av: sara

svar: ja gör det, och sedan berättar du svaret för mig :D det lär ju vara något om till och med den googlade psykologen har v-ringad tröja. :p

2010-03-11 @ 19:50:29
URL: http://terrormat.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!