Legitimation tack!

Igår på väg till Cicci så stack jag in på Hemköp
för att köpa halstabletter och ett par energydrink's.
När jag ska betala så säger hon i kassan
"Legitimation tack!"
Jag blev rätt paff måste jag ju säga,
och säger nåt i stil med
"Du måste skämta va?!"

"Nej, efter att dom infört åldersgräns på energidryckerna,
så måste jag be om legg om personen ifråga
inte ser ut att ha åldern inne"

Så jag visar mitt (för gammla) ID-kort,
vilket kassakvinnan såklart påpekar att det inte är giltigt,
utan jag måste visa giltig legitimation,
annars får jag inte köpa drickorna.
Så jag fick vackert gräva upp mitt pass som låg längst ner i väskan,
och kvinnan i kassan blev lite lätt generad när hon såg min ålder . . .
Är inte åldersgränsen på energidryckerna typ 15 år?!


Nåväl, kom mej till Cicci tillslut iaf!
Mycket trevligt hade vi,
skrattade så vi nästan grät när Jenny på nåt jävla vänster
glömmer hur man sväljer när man äter sura godisar,
vilket resulterade i en mycket charmerande harkel-host-attack!
Jag "vann" även badrumsvågskriget,
dvs att jag klarade av att gå på toaletten 
UTAN att ställa mej på Cicci's badrumsvåg.
För jag VET att det bara är onödigt lidande för min del,
men när jag druckit så brukar den spärren i hjärnan försvinna,
så det händer att jag ställer mej på en våg.
Vilket sällan slutar bra, eftersom min sjuka sida
BLIR besviken på siffrorna, eftersom dom inte ens är i närheten
av min "magiska gräns" 38kg längre . . .
Och när sjukdomen blir besviken/arg,
då är det inte roligt att vara en liten Ceca,
eller att vara i min omgivning heller.
Eftersom det inte sällan slutar i massiva panikattacker .

Senare så började vi dock disskutera för min del känsliga ämnen,
[Eftersom jag inte vet vad för folk som läser min blogg,
så nämner jag inte VAD, dom som känner mej vet nog ändå]
Vilket, dessvärre, resulterade i att jag var "tvungen"
att dricka ett par glas vin extra för att mota bort ångesten.
Så det var väl lite lätt ostabilt när jag beslutade mej
för att det nog var bäst att gå hem. haha
Men jag hade iallafall vett nog på att gå hem,
det är ett vuxenpoäng till mej!

"Bättre fly än illa fäkta" lixom,
för när det kommer till det ämnet,
så har jag gett upp hoppet om att nånsin kunna 
prata om det utan att få hemska flashbacks . . .




Idag blir nog en lugn dag, har fruktansvärt ont i ryggen.
Har märkt att jag får det varje gång jag druckit,
kanske borde kolla upp så det inte är nåt vajsing med njurarna igen,
eftersom det är just där dom sitter som jag har "ryggontet".




Postat av: Emelie

Men då ): verkar fungera får några, men inte för alla...uff

2010-03-08 @ 13:14:00
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Yonas

SV: Haha liten (blogg)värld indeed.



Jag har också varit med om leggkontroll och speciellt när jag är orakad och dassig. Men de tycker att jag ser ut som -15 då antagligen xD

2010-03-09 @ 17:49:16
URL: http://yonas.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!