Projekt : Sluta snusa

Ja, då det är flera år sedan jag senast slutade snusa
(okej, försökte sluta är väl en mer korrekt benämning . . .)
så tänkte jag nu passa på att göra ett nytt försök.
Och när är inte mer passande att sluta med något som att snusa,
än när man inte har några pengar att inhandla drogen för?

I teorin är idén lysande, det måste medges
Frågan är väl bara hur lysande jag tycker den är imorgon bitti
när jag vaknar och vill ha min älskade morgon-snus,
men inser att jag inte har någon snus kvar . . .

Nästa fråga är hur många dagar Micke kommer stå ut.
Senast jag försökte sluta,
så blev mamma så irriterad på mitt abstinens-beteende
att hon nästan tvingade in en snus under läppen på mej!
Och det var bara andra dagen utan snus . . .
Well . Detta kan sannerligen bli intressant. =)

Lyckas jag sluta så gör jag både mina tänder
och min ekonomi en stor tjänst.
Jag har dock inte vågat räknat ut hur mkt pengar
som jag lägger på snus varje månad.
Men det borde röra sig om närmare 500:-
(vilket är mycket pengar för en som är sjukskriven)
och då ENBART om jag köper det märket jag brukar
dvs. Knox, det händer dock att jag unnar mej
en General eller Skruf, vid extra festliga tillfällen,
och då stiger slutsumman avsevärt . . .

Just nu har jag totalt två snusprillor kvar,
varav ena ligger och sover så sött under min läpp.
Så med andra ord har jag alltså EN "oanvänd" snus kvar.
Shit, va det suger till i magen när jag tänker på det!!
Galet . . .
Jag vet vilken PANIK det innebär att inte
ha en extradosa liggande i kylen,
dock så har Micke sina liggande där.
Vilket både är bra och dåligt.
Bra, av den anledningen att det förmodligen
känns lugnande att veta att det FINNS snus
om det skulle bli FÖR jävla jobbigt.
och dåligt av ungefär samma orsak,
att dom ligger där och lockar!

Önska mej lycka till,
kom gärna och sparka mej lite i baken med!!!



Postat av: Emelie

Hej!

Självklart kan du använda sojafärs! Det brukar jag med göra. Så det är bara o använda sig av det :D kommer bli kanonmumsigt!

2010-03-15 @ 17:10:45
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag önskar dig verkligen lycka till!!!!!



Kram Mamma

2010-03-15 @ 20:25:49
Postat av: tessityss

Spark i baken Det får du på löördag!

2010-03-16 @ 14:22:08


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!