Dagens uppdrag .

. . . utfört,
dock inte med förväntad utgång. *suck*

Kom precis hem från Järntorget,
vart på banken för att hämta ut ett årsbesked,
hade jag tänkt iaf.
Orsaken till det?
Ja, F-Kassan vill se mina besparingar osv
för att avgöra om jag är berättigad till bostadstillägg.
Tycker det känns lite lätt löjligt eftersom jag inte har en krona sparad
menmen. vill dom bråka som vill dom bråka lixom
   Så, jag tog mej iaf i kragen och åkte iväg
för att hämta ut ett sånt förbaskat besked.
Men väl där så säger tanten i kassan att jag inte alls kan "hämta ut"
ett nytt sånt, eftersom jag enligt dom fått hem ett i årsskiftet,
jaha, det kanske jag fick,
men hur lönt är det att hålla koll på ett iprincip TOMT papper?
Det kunde hon visserligen lite skrattande hålla med om,
men hon sa att hon ändå var tvungen att hålla sej till "reglerna"
och ifall jag ville ha ett nytt årsbesked (vilket jag måste,
om jag ska ha nån chans att få bostadstillägg)
så får jag beställa ett nytt,
vilket kostar 150:- och "tar lite tid att få"
Så summan av kardemumman är att jag får betala 150:-
för att få ett TOMT papper,
som i sin tur ska öka chansen för mej att få bidrag till hyran
eftersom min ekonomi är katastrof

Varför göra det lätt när man kan göra det svårt lixom?



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!