Femte och sista Muppmötet

Ja, som rubriken redan "avslöjat",
så är det idag dax för sista mötet på Habiliteringen.
Som jag väl redan rätt så tydligt påvisat här,
så är jag allt annat än nöjd med upplägget och
genomförandet av gruppen.
Vilket är jävligt tråkigt,
för många av dom andra deltagarna i gruppen
har varit i ett ännu större behov än mej
av en vettig grupp, och framförallt
VETTIG info om diagnosen.
Det enda som jag tycker har varit bra för MEJ
men gruppen har varit att jag fått träffa andra
med liknande problematik,
och att jag fick veta att Autism- och Aspergerföreningen finns
Men bortsett från det så är jag, som sagt
allt annat än nöjd.

Dom sa förra veckan att vi skulle få möjlighet att
göra en utvärdering, skriftligt
men att den skulle vara helt frivillig.
Jag hoppas att det kommer vara en anonym utvärdering,
för annars så tror jag nog att jag hellre tar det muntligt.
Eller. Kanske borde ta det muntligt i vilket fall som helst?
Dock kanske inte inför hela gruppen,
utan antingen i fikapausen
eller efteråt.

För dom kan förbättra så många saker inför en eventuell nästa grupp.
Tex så kan dom läsa på MYCKET bättre,
så dom inte läser innantill i en hög med papper
Plus att jag tycker dom borde antecknat vad vi haft för frågor
som dom inte kunnat svara på (dvs de flesta frågorna...)
För risken att liknande frågor kommer från nästa grupp
anser jag vara väldigt stor,
och att dom då har svaren på dom hade ju vart bra!
För som jag tror jag nämt tidigare,
så anser jag, att om man ska hålla i en grupp
där en stor del av meningen är att informera om diagnosen o dyl.
Så är det väl en jävligt stor fördel om man har nån information att ge?
Och svaren på iaf ett par frågor?
Framförallt sådana frågor som vi andra i gruppen
istället fick ge svar på,
för om VI kan läsa och ta in den informationen,
så är det väl skandal
om inte dom som jobbar med det kan göra detsamma?

Det är iallafall min åsikt.
Och jag är inte främmande för att dela med mej av den,
framförallt inte om det kanske kan underlätta för nån annan
som är i min situation!


Postat av: L

Det är ju verkligen riktigt illa när inte de som håller i det kan svara på frågorna eller ta reda på svaret tills nästa gång... vart hittar man det här dåliga muppmötet? Och du DU är ingen MUPP. Utan Lisas egna Ceca SÖtboll <3



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!