Muppmöte nr2 - Fail

Nu är jag hemma på Orust. Det är lugnt och skönt här
Me like!
Ibland måste jag, som tidigare nämnt, ta ett brejk från Gbg.
Då är Orust bra. Spa och liknande blir så dyrt i längden.... haha

Men iaf, till rubriken, var på "muppmöte nr 2" igår,
denna gången skulle dom som håller i gruppen
gå igenom fakta kring olika diagnoser inom autismspektrumet
Jag vet inte hur andra tycker,
men jag anser att om man ska hålla i en INFORMATIONSgrupp
kring ett visst ämne, så bör man vara påläst om just det ämnet
Och INTE som dom gjorde igår, läsa innantill i ett pappershäfte,
och för att kunna besvara frågor vara tvugna att läsa igenom en gång till.
Det känns inte proffsigt alls, och ger mej inget som helst förtroende.
Sedan så hittade dom oftast inte svar på några av frågorna,
det var vi andra i gruppen som fick svara åt dom,
och även ett flertal ggr rätta dom i det dom sa,
varpå dom säger "nämen oj, jag läste visst lite fel"
OPROFFSIGT!!!! BIG TIME!
Det varken nån i gruppen eller dom UTBILDADE gruppledarna kunde svara på,
fick vi direktivet att helt enkelt Googla upp det eller läsa böcker....


Känner mej inte direkt manad att gå dit nästa vecka,
eftersom jag har en tendens att alltid säga vad jag tycker och tänker.
Och jag vill inte skämma ut mej lixom...
Fast jag misstänker att jag inte var ensam om att tycka
att dom skötte det mycket klanderligt....


Nästa vecka ska vi dock på nån form av studiebesök på Autism- och Aspergerföreningen.
Känns som ett jävla hattifnattställe om jag ska vara ärlig,
men man kan ju hoppas att iaf DOM kan svara på eventuella frågor
Annars tappar jag HELT tron till vården!

Nä, nu får det ba nog me ordbajsandet för min del!



Hoppas ni får en fin helg!


Postat av: L

Hoppas du med får en bra helg hjärtat <3

Postat av: Jenny

Hej Cissi!



Tänkte bara säga att dit ni skall nästa vecka på Autism och Aspergerföreningen, är dom riktigt bra. Hade kontakt med dem när jag skrev min uppsats om autism och ADHD. Sakkunniga och otroligt trevliga. Hoppas ni får samma possetiva bemötande som jag fick när jag var där för 3 år sedan.:)



Du är duktig som kämpar på....Heja dig!!



Många kramar Jenny kusin vitamin:)

2010-10-08 @ 20:36:37
Postat av: Flisan

Ceca, Ceca, man slutar aldrig förvånas över sjukvården...Men ge de ett tag till! De kanske blir bättre! Om inte de som håller i de e så super så kanske du kan få delat många tankar med de andra i gruppen och kan kanske få vänner som förstår dig på ett annat vis och du kanske kan dela andra funderingar med dem...Vilken hab. är ni på? är den i centrum vid kungsgatan? Kram

2010-10-08 @ 21:40:21
Postat av: Flisan

P.s Kalla de inte muppmöte! Du är ingen mupp inte de heller! Kramar!

2010-10-10 @ 10:01:03


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!