Ceca-trippen, dag åtta

Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade

Hmm. Jag vet inte om jag direkt har några "vanliga" dåliga vanor,
dvs att jag äter för mycket godis, röker/snusar eller liknande.
Mycket som jag väl skulle kallat dåliga vanor är sjukdomsrelaterat,
men jag vet inte om det riktigt går att kalla dom "dåliga vanor"
Eller kan man det?

Isåfall är det en jävligt dålig vana att kräkas.
Och att hata sig själv och sin kropp
Att känna sej så fet att man knappt får plats i sin kropp,
och att vilja slå sönder världen när man ser sin spegelbild.

För att inte glömma alla de gånger jag tvångsmässigt säger
"Usch vad jag är FET" i närvaro av vänner/familjemedlemmar
som faktiskt HAR riktiga problem med vikten.
   (Vilket jag egentligen vet att jag inte har,
    men jag känner mej ändå fetast i världen,
    trots att min fetma är inbillad . . . )
Men jag vet hur jävla mycket jag sårar när jag inte kan hejda mina ord,
och det är nog den dåliga vanan som jag helst hade blivit av med.
Av den enkla anledningen att den inte enbart skadar mej,
utan även andra.



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!