Ceca-trippen, dag fem

Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu

Vill ha och vill ha.
I denna världen får man inte alltid det man vill ha,
oavsett om man kanske förtjänar det mer än något annat.
Vi människor vill så ofta ha så mycket,
men vi är sällan beredda att ge lika mycket som vi vill ha.

Vi är så ofta på jakt efter materiella ting,
saker som vi tror kan fylla upp
någon sorts tomrum i våra hjärtan
Något som kan bekräfta oss.
Göra oss synliga för omvärlden.

Det enda jag skulle vilja ha just nu,
det är lugn och ro i mitt inre. Harmoni.
En knapp som kan stänga av allt som bubblar,
en omstart-knapp som raderar bort allt som gör ont.
Men jag vet att det inte är möjligt,
så jag får låta mitt inre koka
och mina tankar irra runt.

Nån gång hittar jag nog min knapp . . .



-----------------------------------------------------

Jag skulle visserligen även vilja ha sushi.
Räknas det till materiella ting?
Ska nog åka och köpa det sedan iaf! =)



Mumma!!









Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!