Döden förklädd till en silvrig boll

Nu har jag precis kommit hem från gymmet
(Och affären, både hunden och jag behövde fylla på matförrådet)
Igår när jag bokade in mej på detta "Coreboll-passet",
så tänkte jag något i stil med "att det kan väl inte vara så himla jobbigt"
Så idag när jag kom till gymmet på Lilla Bommen,
så tänkte jag att jag lika väl kan köra ett konditionspass först.
Och eftersom jag var där i väldigt god tid,
för jag visste inte helt vart jag skulle,
men det visade sig vara lätt som en plätt att hitta,
så bestämde jag mej för att köra 20 minuter vardera på löpbandet (PW)
och hyffsat tempo/motstånd på Crosstrainern.
Det var ett beslut jag skulle få äta upp, så att säga . . .

Redan ganska så mjölksyrig i benen gick jag in till gruppträningssalen.
(Jag hade turen att vara ensam på passet idag, vilket var väldigt skönt!)
Men jag höll verkligen på att DÖ när vi(jag) skulle värma upp,
för instruktörens syn på uppvärmning var att sitta ni vet,
så där med ryggen mot väggen och benen i 90graders vinkel?
Plus att jag nu skulle ha en pilatesboll bakom ryggen
och lixom rulla den upp och ner, (genom att böja/räta på benen)
Och varannan gång stanna i 90graders vinkel och hålla där en minut.
För ett par ben med mjölksyra redan innan,
så var detta den yttersta döden!

Sedan så var det diverse övningar med boll, matta och 2kg's hantlar,
klarade mej nästan helt från att ramla i golvet,
var en gång som det totalt svartnade framför ögonen,
fast jag kom på att det var för att jag fokuserat så på stödet i magen
att jag heeeelt glömt bort att jag måste andas oxå. . .
Och så en annan gång när jag skulle göra armhävningar
liggandes på "döds-bollen",
jag pallar inte armhävningar i vanliga fall, detta var dödshemskt.
Klarade tre stycken (på sin höjd!!) och sen trodde jag helt seriöst
att jag skulle kräkas upp mina inälvor
om jag försökte göra en endaste armhävning till,
men, inälvorna stannade kvar, som tur var.
Men annars gick det faktiskt över förväntan för att vara första gången,
och med tanke på att mina "coremuskler" inte ÄR i toppskick.
(Eller i något befintligt skick alls kanske är mer rätt uttryckt . . .)

Tror helt klart att det kommer bli fler sådana här pass framöver,
dels så var det riktigt roligt,
bortsett från att jag kände mej jävligt klumpig emellanåt,
och dels så var instruktören så fruktansvärt trevligt och "snärtig"!
Och vilken kropp! Herrejävlar i min låda!
Jag hade kunnat tänka mej äta levande kaninungar för att få se ut så!!!
Eller ja. Kanske inte riktigt levande. Men ni fattar poängen?

Jag är nog fortfarande lite adrenalintrippad och snurrig i huvvet.

Jag vågar inte helt och hållet fundera på
hur jag kommer må i kroppen imorgon,
om jag ens kommer lyckas kravla mej ur sängen
För jag ska, iaf har jag tänkt det, till gymmet med Micke sedan oxå,
och imorgon står det "Sjukgymnastik med qigonginslag" på schemat.

Wish me luck!



Postat av: Tasha

vad fint du skriver bruden <3 kika gärna in på min humorblogg om du har tid!

2011-04-13 @ 17:01:52
URL: http://ellohell.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!