Nu tar jag helg

Nu har jag och familjen (mamma och pappa)
och hundarna varit ute på en mysig promenad.
Lite kallt i vinden, men man känner verkligen att våren är påväg nu!

Så nu sitter jag här med ett glas öl och bara är.
Ibland så måste man unna sig att bara vara.
Visserligen så drack jag "ett par" glas vin igår kväll med,
men som sagt. Ibland så får man unna sig! =)
Idag är det dock polska öl som gäller.
Det enda ölet jag kan dricka för att det är gott!




För övrigt så har jag inte gjort så mycket vettigt alls idag,
mina allergimediciner + migränen gör mej väldigt trött.
Kira har dock lekt lite med nya grannens hundar,
det gick mycket bättre idag än igår,
som var första gången dom träffades.
Dom som följt min blogg, eller facebook
vet att hon blev påhoppad av en annan hund tidigare i vintras.
Jag hade ju hoppats hon INTE tagit skada av det,
men dessvärre så har mina förhoppningar grusats.
Hon är väldigt rädd för hundar som skäller,
såpass rädd att hon igår kissade ner sig när grannes ena hund skällde.
Det är så otroligt jobbigt när hon blir så rädd,
för jag känner mej så jävla maktlös.
Nå, idag gick det bättre,
för hon träffade bara den hunden som inte skällde lika mycket.
Men så fort den andra hunden kom så åkte svansen in mellan benen
och hon kröp upp för trappan och ville in.
Men, ont ska med ont fördrivas,
ser hon att JAG inte är rädd för hundarna
så tror jag det går över relativt fort.
Men hon är en liten känslig madam mitt lilla frö,
så man får ta det lite lugnt med henne,
men samtidigt ändå vara bestämd.
För börjar jag ömka med henne,
så blir hon ännu mer osäker.

Nå. Nu ska jag återgå till min öl!


Hoppas ni får en underbar fredagskväll!

PS. Tack för alla fina kommentarer på framförallt mitt inlägg om naturkatastrofer!
Jag hade verkligen inte väntat mej så positiv kritik,
men dom flera har sagt/skrivit,
jag skriver det som flera tänker,
men inte vågar säga . . .



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!