Karusellen snurrar men clownen är död

Idag har det vart rätt fullt upp,
så jag är egentligen trött nu,
men kan som vanligt inte finna nån ro.
Har en del förvirrade tankar i min hjärna,
den ställer till det för mej som vanligt.
Min hjärna går lite på högvarv,
lite därav titeln . . .

Ibland känns det som om jag inte alls
kan styra karusellen som ska föreställa mitt liv.
Tänk er en karusell som bara ökar och ökar,
och unge efter unge flyger av 
i takt med att centrifugalkraften
blir starkare och starkare.
För att helt plötsligt bara PANG tvärnita,
så dom ungarna som inte flygit av innan,
med säkerhet dör av den extrema fartvind som slår emot dom
alternativt så knäcker dom nackarna av sig
pga av wiplashen som kommer som en pistolrekyl


Varför är det så jävla lätt för hjärnan att ta över?
Varför skriker den så jävla fula saker åt mej?!

Helgen har egentligen varit bra,
har haft lite smått kämpigt med maten bara . . .
(Och medföljande tankar och ångest)
Men men, det är bara till att bita ihop och hålla färgen.
Och mota bort alla tankar och måsten
Imorse tog jag och Kira en rejäl promenad.
Det var äckligt halt på vissa ställen,
och jag är nästintill dödschockad över att jag höll mej på benen. haha
Vi mötte även en supersöt ekorre,
Kira ville leka, men han bara stirrade på henne
och sen ilade han upp i närmsta träd.

Sedan så kom pappa ner och åkte med mej
och köpte ett skåp till badrummet,
vilket verkligen var på tiden,
för det var så sinnessjukt rörigt bland alla grejjer!
Dock så fick inte allt plats så som jag önskat,
så jag får åka till Ikea och köpa ett till =) haha

Pappa och Micke fixade även med diskmaskinen,
så nu kan jag ÄNTLIGEN använda den
Den står dock på bänken och är tjock
och tar upp en väldans massa plats,
men det får gå tillsvidare,
tills vi fått tag på nån som kan fixa
så det går att ha den i ett av underskåpen.

Nu ikväll så har jag vart uppe till Göta's en spontansväng.
Micke ska se på SuperBowl nu,
så han skulle sova ett tag tidigare ikväll,
och det är sååå tråkigt att bara sitta och titta ut i intet.
Så då beslutade jag mej för att traska upp
och våldgästa dom där uppe =)

Jag borde sova nu,
för imorrn (eller ja, idag blir det ju, eftersom klockan är över 12.00)
så ska jag tvätta vid sju på morgonen,
och sen runt ett-tvåtiden så ska jag åka upp till Uddevalla en snabbis,
Plus att jag nångång däremellan ska hinna träna hade jag tänkt . . .
Eller om jag tar det när jag kommit hem igen.

Nåja, får la se om jag lyckas bli "sov-trött" idag,
eller om jag får leka zombie ytterligare en dag....

Love



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!