Update; Still alive

Trots den massiva ångesten förut,
så överlevde jag tandläkarbesöket.
Men det var med livet hängande på en tunn, tunn tråd.

Höll på att dö i vagnen dit,
det surrade i öronen,
synen var inte stabil överhuvudtaget.
Och andas?
Måste man göra det?
Tydligen, annars får man svimningskänslor . . .

Väl framme så fick jag vänta lite extra i väntrummet,
vilket fick ångesten att toppa rejält,
så jag grät redan innan jag kom in till tandsköterskan.

Väl där inne så fortsatte tårarna rinna under hela behandlingen.
Men dom som tog hand om mej var verkligen SÅ bra,
kan verkligen rekommendera Colosseum-kliniken för er med tandläkarskräck!
Dom påminde mej om att andas med jämna mellanrum,
ni med ångestproblematik vet att det ibland glömms bort . . .
Vilket inte blir så bra i slutändan.

Så nu har jag fått lagat den där jävla tanden,
ett problem mindre att oroa sig för
Vilket är bra, för problem har jag tillräckligt av.
Tandläkaren konstaterade dock att min visdomstand,
som jag misstänke, inte ser helt frisk ut.
Men att det inte är nån idé att laga en sådan tand,
utan vänta ut den tills den är tillräckligt blottlagd för att dra ut den.
Så nu kommer jag börja oroa mej för DEN tanden istället.
Jaja. Sån är jag, alltid NÅGOT att nojja över . . .



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Tusen tack till min mamma och pappa
för pengabidraget till tandläkaren,
utan dom hade min tand fått sitta kvar
och errodera tills den vittnat bort.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!