Wet & wild, baby!

Nåja, iaf våt . . .
Jag hatar regn,
framförallt sånthär regn som kryper inpå skinnet.
Som lixom dryper igenom allt vad kläder heter,
och lägger sej som en fruktansvärt kletig hinna på huden.
Föroreningar är bara förnamnet.
Har lite smått svårt för Gbg-regn,
det känns så smutsigt.
Inte direkt lockande att fånga regndroppar på tungan om man säger så . . .

Hade tänkt åka iväg till gymmet nu ikväll,
men efter Kira's kvällsrastning så ångrade jag mej . . .´

Hon är så förbannat nojjig över snöns försvinnande,
över att det snart inte finns nån snö kvar att kissa på.
Igår så sprang hon från minisnöhög till minisnöhög,
tills hon hittade en som var stor nog,
idag fick hon istället springa från isplätt till isplätt,
tills hon fattade att hon bara halkade omkring,
med benen åt varsitt håll
när hon försökte huka sej för att kissa

Kan lova att det såg väldigt kul ut,
hade det inte vart för regnet,
så hade jag nästan skrattat . . . haha
Så, nu sitter jag här väldigt genomblöt
och ungefär lika rastlös som blöt.
Får se om det går att få nån sömn idag,
eller om jag ska behöva ta till dom ciderflaskorna
som jag har kvar i kylen för att lyckas somna . . .



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!