Tack!

Jag blir så otroligt rörd och glad över alla fina kommentarer jag får!
Det känns bra att ha så många ute i periferin som stöttar,
om än på avstånd.
Men bara vetskapen om att det faktiskt finns sådana som ER
som faktiskt tror på mej,
det stärker med än vad någon kan ana!

Jag vill även tala lite till mitt försvar,
(Om det egentligen behövs vet jag inte,
men jag försvarar mej hellre innan någon klagar,
än att rasa ner i ett svart hål om någon skulle klaga)
Jag vet att jag skriver väldigt privata saker i min blogg,
sådana saker som många andra inte skulle drömma om
ens i sina vildaste fantasier att yppa för "allmänheten"
(Den lilla allmänheten som läser min blogg)
Men, jag är trött på att leva i en lögn,
jag är trött på att försöka vara någon jag inte är.
För vartenda ord jag skriver,
kommer från mitt hjärta,
från mej själv.

Jag har skrivit det så många gånger innan,
jag skäms inte för den jag är.
Men jag är heller inte nöjd med vem jag är alla gånger,
över allt jag gör som i de flesta fall skadar väldigt mycket,
och då framförallt mej själv
Men det är stor skillnad på att skämmas och att inte vara nöjd.

Jag tror att man aldrig kommer kunna arbeta mot sina demoner
om man känner skam över sej själv,
över vad man har blivit, gjort, tänkt
Jag tror att det är precis det demonerna vill att man ska göra.
För våran skam är våran svagaste länk.
Och en kedja är aldrig starkare än just sin svagaste länk . . .

Om jag utgår ifrån mej själv,
vilket jag oftast föredrar att göra.
För det är ju den aspekten på saker och ting
som jag känner till bäst, eller hur?

Jag tror att det är nästintill omöjligt att bearbeta
vad det nu än är som trycker.
Det som skapar en känsla av skam inom oss.
Oavsett om det är ett matmissbruk, sexmissbruk
föräldrar som har problem med alkohol/droger
eller en våldtäkt från förr som skaver som nålar i själen
Oavsett vad som är orsaken till skammen,
så är skammen lika påtaglig, lika fördjävlig
för var och en av er som har den hängande över er.

Prata om det. Skriv om det. Skrik ut allt om gör ont
Försök komma till kärnan av skammen,
och försök sedan arbeta bort den.
Först när det övertaget från demonernas sida är borta,
först kan man börja bearbeta demonerna i sig själva.

För då har dom förlorat sin hållhake på dig!
Och du har vuxit dig lite starkare,
lite längre.

Man är alltid så mycket starkare än vad man tror,
man klarar så mycket mer än vad andra tror
Och sist men inte minst
man är värd allt, och lite till!
Men, man måste kämpa för det!

Skäms inte för den du är,
om andra gör det, så fine
det är deras problem.

Styrka är inte att aldrig falla,
utan att efter varje fall
resa sig upp igen
Borsta dammet av kläderna
och vandra vidare!

Postat av: Ullis

Fint skrivet, och klokt!

2011-01-24 @ 13:07:09
Postat av: Peter

Det var tamefanken det intelligentaste och insiktsfullaste jag läst på nätet sedan jag vet inte när. Mycket fint!

2011-01-24 @ 15:57:21
URL: http://greyshaman.se
Postat av: Kim

kunde nog verkligen inte sagt det bättre själv!

Tycker du skall börja jobba som krönikör för nån tidning.. du har ett sådant vackert ordförråd och har tankar och funderingar som ibland kanske måste ut till allmänheten :)

2011-01-24 @ 19:51:25
URL: http://kironjam.blogspot.com
Postat av: Kronan

To learn

To understand

To be able to move on

Head held high

The eyes on the horizon



Insiktsfullt skrivet Ceca, fortsätt med de =)

2011-01-25 @ 11:15:23
URL: http://nightrhyme.blogspot.com/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!