Tandhelvete

Nu ger jag snart upp.
Varför ska det alltid vara något som jävlas med mej?
Jag måste verkligen ha retat gudarna,
om det nu funnits några sådana.
Jag lutar mer åt att tro jag retat upp några
smådjävlar istället.
Det känns förbannat mycket mer rimligt.

Så, vad är det jag gnäller om nu?
Ja, som rubriken redan "sagt",
så har jag en tand som är ett jävla mongo rent ut sagt.
Eller ja.. rättare sagt så har jag ett PAR tänder som skulle behöva
en redig omgång i tandläkarstolen.
Men, tandläkarskräck x 1000 000 000
gör ju lixom inte att man frivilligt lägger sej i den där
föraktade, hatade stolen.
Jag lägger mej hellre i en gynekolog-stol fem gånger om dagen,
om jag så bara kunde slippa mina jävla tänder!

Jag har en tand som jag för relativt länge sedan upptäckte något
som var misstänkt likt ett hål i.
Men, "det går nog över" tänkte optimisten Ceca.
Gjorde det de?
Svar; nej!
Den tidigare lilla svarta pricken har istället förvandlats till
ett svart monster, som ser ut att gräva sej ner i tanden,
för jag ser på utsidan av tanden att den är gråfärgad.
Stabilt.

Men den tanden gör dock inte ont,
bara om jag råkar tugga på nåt som precis
träffar den svarta pricken.
Något som däremot gör fruktansvärt,
förskräckligt och olidligt ont
är en visdomstand i överkäken.
Höger, om ni ville veta det.
(Jag menar, det kan ju vara kul att veta,
att man genom att peta mej på den kinden
kan få mej att grina som en treåring med kolik!)

Det är ju lite svårt att kolla hur tänder i överkäken ser ut,
men jag gjorde igår kväll/natt
ett tappert försök.
Men hjälp av diverse speglar och lampor så fick jag riggat upp något,
som en tandläkare nog kallat en amatörstudio.
Med en liten sminkspegel halvt inkörd i svalget,
så kunde jag se en glimt av den hatade visdomstanden.
Det var inte kul alls.

När jag var hos tandläkaren i mars förra året,
så tog han plåtar på min då bara knappt synliga visdomstand,
och berättar för mej att den förmodligen kommer upp av sej självt.
(Vilket inte mina andra gjort,
utan där har det krävts rätt så avancerade operationer
för att få ut som små jävlarna, som inte kunde komma upp av sej själva,
då dom fått för sej att ta genvägen under en annan tand
Och trassla in sina små vackra tandrötter i nerverna i käken.
Vilket var lite smått farligt, eftersom dom kunde orsaka en förlamning
i hela käken, om dom knipsade av nerven.
Vilket dom skulle göra om dom skulle fortsätta växa.
Problemet vad bara att operationen inte heller var säker,
så det var änna te å väja mellan pest och kolera.
Jag valde digerdöden...)
Men nog om dom tänderna,
dom är ju ute, och operationssåren är katastrof ännu.
"Ojdå, vi råkade skära upp lite väl mycket"
Jaså, okej. tack för det! typ
Jag fick förutom beskedet att dom kommer upp av egen "maskin",
vilket fick mej att lättad pusta ut.
Fast bara för en millisekund innan det där,
tandläkarobligatoriska "meeeen" kommer.
"Men, tanden är dessvärre i så dåligt skick,
och full av hål att vi måste dra ut den i vilket fall som helst.
Men så länge du inte har ont i den,
så låter vi den vara"´

Antar att han sa så för att det är lättare att dra en tand
som är någorlunda uppe ovanför ytan,
än att gräva upp tänderna,
så som dom fick göra med mina förra.

Men jag tänkte då att
"Okej, det är lite hål i den,
men hur illa kan det bli när den lixom legat nerbäddad i tandköttet?"
Jag kan ju säga som så,
att jag inte tror tandköttssovsäcken är så jävla skyddande.
Ungefär som en kondom som kommit i kontakt med en igelkott . . .
Flera gånger, om och om igen.

And FYI
(Betyder "For your information", Mamma och Mormor ^_^)
så är inte den tandköttssovsäcken ett bra preventivmedel
mot hål i tänderna .
Helvete vad den tanden såg ut . . .



Nu gör det ont.
Fruktansvärt ont.

Postat av: Ullis

Kan du inte prata med din psykologkontakt om ett intyg för att bli sövd? Har själv gått till tandis och blivit hemskickad för jag vägrade låta dom göra nåt åt visdomstanden. Dom sa att jag fick komma tillbaka när narkossköterskan var på plats... Jag tog dock den korta vägen och lånade pengar (av mor och far) men har läst på om det och det är möjligt att få allt betalt om man har pratat m psykolog! Dock var det säkert 10 år sedan jaag kollade upp det...! Och du verkar ha koll på läget och redan uteslutit den möjligheten? Hoppas du får någon ordning på't, fördjävligt överdjävligt när tänderna spökar =( Tror du har nog att fundera på!

2011-01-29 @ 10:55:27


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!