Öppet brev till Världen

Hej Världen!

Ibland undrar jag vad jag gjort dig för ont
för att förtjäna att du behandlar mig såhär?!
Och om jag nu INTE gjort dig nåt för att förtjäna det,
så önskar jag att du omedelbart upphör med att ge mig
dom där jävla dropparna som får bägaren att rinna över!!
Det är inte roligt längre.
(Inte för att det nån gång har varit roligt,
but you get the point . . .)

För jag gör faktiskt allt för att du, Världen, ska gilla mig;
Jag åker mestadels kollektivt, och åker jag bil så har vi en miljöbil,
jag äter inte kött och jag försöker göra smarta inköp,
dvs "tänka efter före" och köpa såkallade hållbara grejjer.
Jag köper inte mycket kläder, är inte främmande för second hand
så du kan inte beskylla mig för att vara utav den köpgalna
och över-förbrukande sortens människa.

Så snälla, tala om vad jag gjort för att om och om igen
förtjäna dina käftsmällar?!

Jag vet inte hur länge till jag orkar ligga vaken på nätterna
och bara titta upp i taket och vrida och vända på mig.
Och när jag väl lyckas somna, så vaknar jag i panik 
av att jag drömmer att någon tar stryptag på mej,
bara för att märka att strypkänslan finns kvar även när jag vaknat,
det är ångestens kloförsedda händer som stryper åt min luftstrupe
och hindrar mej från att kunna andas.
När det gått så långt att man får panikångestattacker i sömnen,
så har det gått för långt . . .



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!