Tidigt vaken

Idag vaknade jag när Micke gick till jobbet,
det vill säga på tok för tidigt,
eftersom han gick nångång mellan 4.15 och 4.30 . . .
Så jag låg och vände och vred på mej ett tag,
sedan läste jag ett par kapitel i sista Harry Potter-boken.
Men när inte det gjorde nån nytta så tog jag och gick ut med Kira,
det är så otroligt lugnt och fridfullt nere vid havet på morgonen!

Sen när vi kom hem så åt jag frukost,
en Naturdietshake med jordgubbssmak,
första smaken jag hittat som inte smakar fullständigt apa.
Gick sedan och la mej och läste en stund igen,
men vart på tok för rastlös,
så jag gick istället upp och fixade iordning mina naglar,
det är verkligen så otroligt meditativs för mej!!!
Och så stillar oftast slutresultatet oron i min kropp,
den där pedantiska oron som så desperat vill ha kontroll över allt omkring.
Vilket sällan är möjligt, eftersom det som sker omkring oss
oftast är långt ifrån kontrollerbart.
Och i mitt fall så är även mycket som borde kunna kontrolleras 
inte helt kontrollerbart från min sida ändå . . .
Fast man kanske hade önskat att det vore så
Så då är det skönt att jag har vissa aspekter av mitt liv,
där jag kan ta kontrollen och lugna mina nerver lite åtminstone.





Som ni kanske ser, så har pekfingernageln gått av lite.
Sånt gillar jag inte alls,
det kan verkligen förstöra min dag när sånt händer.
Jag tror jag nämnt tidigare, att jag tidigare har ställt in planerade saker,
enbart för att en nagel gått av . . .

Det är kanske inte helt "friskt" och "normalt",
och jag vet att jag är rätt så nojjig vad gäller mina naglar fortfarande,
men till en något mildare grad.
(Trots att Micke kan få spader på mej emellanåt)

Har t.ex mycket svårt att ens gå utanför dörren
om jag inte har målat naglarna, och då menar jag inte "målat"
som i att bara dragit på ett lager enfärgat lack,
utan det ska vara någon form av mönster på dom.
Men det händer att jag faktiskt går utanför dörren,
typ åker till affären med "enfärgade" naglar.
Men det är inte  direkt ett vanligt förekommande fenomen. haha




Nå, nu har det blivit en jädra massa nagelbabbel här.
Fint väder ute idag tycker jag.
(Perfekt "byta samtalsämnes-ämne". haha)

Det verkar dock som om vädret kommer hålla i sig över helgen,
så vi planerar lite smått att ta en tripp upp till Orust.
Micke är ju ledig på måndag, så man får ju passa på.
Nere i hamnen är det inte många lediga dagar,
och "klämmdagar" till exempel, existerar inte.
Utan de enda lediga dagarna är sådana dagar som är "jätteröda",
dvs julafton, midsommarafton, nyårsafton osv.
Så då får man ju passa på lixom! =)


Tjingtjong!



Postat av: Felicia

Guuuuud, så fina naglar!! Kom du gärna nästa vecka om du kan och vill så få du fixa om mina igen, då har de kanske växt lite til och då vill jag med har målade toppar :) <3

2011-06-03 @ 10:03:07


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!