Allergi och deklaration

Ytterligare en morgon som jag vaknar av kli i näsan
och ögon som är igenmurade med ögonbajs.
Känner att denna våren kommer bli såååå bra allergimässigt . . .
Får väl kanske ta och boka tid hos läkaren
så jag får vettiga allergipiller utskrivna,
dels för att få starkare, sedan så slipper jag ju efter ett tag betala fullpris,
eftersom jag köper en hel den annan skit på apoteket . . .
Ibland frågar jag mej själv vad fasen jag skulle gjort om INTE
det funnits högkostnadsskydd på både läkarbesök och mediciner.
Dom här två månaderna ungefär
som jag nu fått betala mina läkarbesök "ur egen ficka"
har slagit rätt hårt på min redan innan svaga ekonomi . . .
Men, nu har jag 40:- kvar att betala för läkarbesöken,
sen slipper jag betala igen förän slutet av januari nästa år!

Just de ja. Jag har deklarerat nu.
Känns sådär lagom kul att höra alla mina vänner jubla över
att dom får massa pengar tillbaka,
när jag inte får ett öre.
Eller ja, jag skulle egentligen få tillbaka 87:- iår,
men eftersom skatteverket inte betalar ut summor på under 100:-
så får jag inget alls.
Tycker det är lite småkul,
har du restskatt, alltså behöver betala, men summan är under 100:-,
så behöver du inte betala det året,
MEN om du nästa år oxå får skuld att betala tillbaka,
som även den kanske är under 100:-
ja, då slås dom två beloppen ihop.
Och när du har över 100:- på "skuldkontot"
ja, då måste du betala dom.
Tycker dom rimligtvis borde göra detsamma med sin egen skuld,
dvs. summorna under 100:- som dom inte betalar ut.
Tänk vad mycket pengar staten tjänar in på sådana som mej,
som inte får över 100:- tillbaka . . .
Men, det är väl staten i ett nötskal,
den lilla människan måste göra allt rätt,
annars blir det repressalier
medans dom där uppe kan svina bäst faan dom vill



Nä, det var allt för mej denna morgon.
Nu ska jag försöka vakna till liv och sedan bege mej in till stan.
Möte med Vera idag. Ska säga till henne att läkaren hon "gav" mej
var en inkompetent jävla polackfitta, (ursäkta ordvalet . . .)
och att jag kräver att hon skickar mej till nån annan nästa gång.
Gärna någon som kan prata svenska så jag fattar va fanskapet säger
OCH att fanskapet fattar vad JAG säger . . .

Postat av: Anonym

Den läkaren råkade inte heta Ana? Eller möjligtvsa Anna...?

2011-03-24 @ 09:27:29


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!