O-pepp och skrivarkurs

Förstår inte varför jag alltid är som allra mest o-peppad och apatisk
de dagar då jag ska iväg och göra saker . . .
Jag kan t.ex aldrig sova längre än till som allra mest kl sju på morgonen,
antingen vaknar jag av mej själv,
eller så väcker Kira mej runt kl sex.
Idag väckte hon mej inte,
och jag skulle utan tvekan kunnat sova flera timmar till. *suck*

Men, icke sa nicke, för jag ska snart iväg på en nyuppstartad skrivarkurs.
Det ska visserligen bli kul att komma igång med skrivandet igen,
men jag hade väldigt gärna sett att den började liiiite senare på dagen.
Dels för att jag alltid är omotiverad as hell på morgonen,
och sen för att det är en bit att åka för min del.
Plus att  jag idag får åka extra tidigt eftersom jag inte vet vart jag ska,
utan kommer få irra omkring ute i Kålltorp ett tag,
om jag känner mej själv rätt.
GPS - Ja tack!!!
Nåja, nästa vecka så har jag förhoppningsvis memorerat vägen,
och behöver inte åka en timma i förskott . . .

Får väl se om det kan bli något kreativt skrivande,
kanske delar med mej av något här i bloggen isf.
Men det går lixom inte att tvinga fram orden,
dom måste komma hyffsat av sig själva.
Vad en skrivarkurs kan göra är väl att ge dom en liten spark i baken!
För jag vet att jag har så många ord inom mej,
som väntar på att förlösas, släppas fria
Att få komma ut i en bra ordning,
där dom gör mer nytta än irrande runt i min hjärna . . .

Yey. Tjingtjong!


 




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!